تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۰۶۹۸۴
سرویس خبر : زمین شناسی

تفاهم‌نامه سه‌جانبه معدنی میان متولیان بخش معدن کشور امضا شد

می متالز - همزمان با برگزاری نشست هم‌اندیشی حسین مدرس‌خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعضای هیات عامل، معاونان و مدیران ایمیدرو و مدیران عامل شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی، تفاهم‌نامه سه‌جانبه معدنی میان متولیان بخش معدن در کشور به امضا رسید.
تفاهم‌نامه سه‌جانبه معدنی میان متولیان بخش معدن کشور امضا شد

به گزارش می‌متالز، این تفاهم‌نامه که به امضای داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضاشهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و خداداد غریب‌پور مدیرعامل ایمیدرو رسید، توسعه همکاری در زمینه اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی،  بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، تجارب  و توانایی‎های هر بخش، هم‌افزایی و توسعه توان ملی در ایجاد ثروت در حوزه معدن و  همچنین زمینه‌سازی جلب مشارکت  بیشتر بخش‌های خصوصی و تعاونی کشور در امور معدن را دردستورکار دارد.

همچنین اجرای طرح‌های اکتشافی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و تشکیل کمیته مشترک راهبری که وظیفه آن بررسی طرح‎های پیشنهادی اکتشافی و تهیه و تصویب شرح خدمات مصوب نیز از بندهای مهم این تفاهم‌نامه است.

نکته قابل‌توجه در این تفاهم‌نامه ذخیره و بارگذاری نسخه‌ای از اطلاعات و داده‌های به‌دست آمده پس از انجام طرح‌ها در پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین با هدف تجمیع و استانداردسازی داده‌های زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور است.

عناوین برگزیده