تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۰۷۰۴۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۲.۳ میلیون تن سنگ تراورتن از معادن شهرستان محلات استخراج شد

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: درحال حاضر در استان مرکزی ۵۷۰ فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۵ میلیون تن و با اشتغال ۴ هزار و ۳۴۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال وجود دارد.
۲.۳ میلیون تن سنگ تراورتن از معادن شهرستان محلات استخراج شد

به گزارش می متالز، سعید جعفری کرهرودی با اشاره به وضعیت معادن استان اظهار داشت: درحال حاضر در استان مرکزی 570 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 25 میلیون تن و ذخیره قطعی یک‌هزار و 333 میلیون تن و با اشتغال 4 هزار و 345 نفر و سرمایه‌گذاری 4 هزار و 133 میلیارد ریال وجود دارد.

وی افزود: در حوزه معدن استان مرکزی 226 فقره پروانه اکتشاف و 192 فقره گواهی کشف وجود دارد.

36 نوع ماده معدنی در معادن استان درحال استخراج است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: 36 نوع ماده معدنی در معادن استان درحال استخراج است که بیشترین ماده معدنی موجود شامل سنگ‌های ساختمانی، تزئینی و پلی متال است و  بیشترین تعداد معادن استان مرکزی در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه قرار دارد.

جعفری کرهرودی با اشاره به وضعیت  مجوزهای صادره معادن در سال 98 ادامه داد: سال گذشته تعداد 43 پروانه اکتشاف، 26 گواهی کشف، 47 پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

ایجاد 475 اشتغال جدید در معادن استان مرکزی

وی عنوان کرد: ظرفیت استخراج این معادن 2 میلیون و 58 هزار تن و ذخیره قطعی آنها 24 میلیون و 321 هزار تن بوده، تعداد اشتغال در آنها 475 نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این معادن یک‌هزار و 442 میلیارد ریال است، حقوق دولتی واریزی به خزانه معادن هم 790 میلیارد ریال بوده است.

60 درصد تراورتن ایران در شهرستان محلات وجود دارد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: در سال 98 بیش از 2.3 میلیون تن سنگ تراورتن از معادن شهرستان محلات استخراج و به اقصی نقاط کشور بارگیری و تعدادی از کشورهای همسایه حمل شده است و 60 درصد تراورتن ایران در شهرستان محلات وجود دارد.

جعفری کرهرودی تصریح کرد: در شهرستان محلات 135 معدن دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که حدود 85 مورد از آنها، معدن سنگ ساختمانی تراورتن و مرمریت است.

عناوین برگزیده