تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۳۵۱۷۲
سرویس خبر : انرژی
وزارت نیرو اعلام کرد:

تولید برق تجدیدپذیر از ۳ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد

می متالز - بر اساس اعلام وزارت نیرو، از تیرماه سال ۸۸ تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری، بیش از سه میلیارد کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شده است.
تولید برق تجدیدپذیر از ۳ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد

به گزارش می متالز به نقل از وزارت نیرو، از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری، سه میلیارد و ۱۱ میلیون کیلووات ساعت، برق از منابع تجدید پذیر تولید شده که این میزان تولید از محل انرژی‌های نو توانسته از انتشار حدود ۲ میلیون و ۷۸ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۸۵۵ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شده و در عین حال، بیش از ۶۶۳ میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

هم‌اکنون ۴۲۴ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۷۰۶ مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون ۱۰۰ نیروگاه تجدید پذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۴۶ نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، انرژی‌های تجدید پذیر موجب اشتغال ۴۳ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش، به بیش از ۱۲۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۳ درصد نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور از نوع خورشیدی، ۴۱ درصد از نوع بادی، ۱۳ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، ۲ درصد از نوع بازیافت حرارت و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.

عناوین برگزیده