تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۴۶۳
کد خبر: ۳۵۲۲۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
هاشمی مرند تاکید کرد:

لزوم توسعه صنعت تولید کاغذ از سنگ

می متالز - مجری طرح تولید کاغذ کربنات کلسیم الیگودرز بر ضرورت توسعه صنعت تولید کاغذ از سنگ در کشور تاکید کرد.
لزوم توسعه صنعت تولید کاغذ از سنگ

به گزارش می متالز به نقل از رادیو اقتصاد، غلامرضا هاشمی مرند ضمن اشاره به طرح احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ درشهرستان الیگودرز استان لرستان افزود: این طرح در کاهش قطع درختان بسیار نقش آفرین بوده و به تبع در زمره دوستداران محیط زیست قرار می گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: تولید کاغذ از سنگ مصارف عمده ای دارد چرا که ضد حریق، آب و اشتعال است.

مجری طرح تولید کاغذ کربنات کلسیم الیگودرز گفت: ظرفیت اولیه این طرح ۱۰ هزار تن پیش بینی شده اما تا ۳۰ هزار قابل افزایش است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا الیگودرز برای اجرای پروژه تولید کاغذ از سنگ انتخاب شده است، افزود: نزدیکی به منابع غنی کربنات کلسیم و همینطور وجود کارخانه های متعدد تولید پودر کربنات کلسیم از جمله این دلائل است.

هاشمی مرند ضمن اشاره به اینکه سالانه دو میلیون تن کاغذ سلولزی به کشور وارد می شود، اظهار داشت: متاسفانه واردات این نوع کاغذ امروز به دلائلی از جمله ارزبری بالا با مشکل مواجه شده است.

وی گفت: رشد و توسعه صنعت تولید کاغذ در کشور ضرورت دارد چرا که در زمینه صرفه جویی ارزی، تامین بخشی از کاغذ مورد نیاز، اشتغال، کاهش قطع درختان و غیره بسیار واجد اهمیت است.

مجری طرح تولید کاغذ کربنات کلسیم الیگودرز با بیان اینکه ایران از منابع غنی برای تولید کاغذ از سنگ برخوردار است، افزود: جدا از این هزینه تولید کاغذ به روش مزبور مناسب تر است.

وی ادامه داد: برای مثال قیمت واردات هر کیلوگرم کاغذ سلولزی در حال حاضر بین ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان بوده در حالیکه قیمت این مدل کاغذ که بوسیله دو کارخانه در ایران با کیفیت بالا هم تولید می شود به ازای هرکیلو گرم ۱۷ هزار تومان است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.  

عناوین برگزیده