تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۳۸۱۵۱
سرویس خبر : محیط زیست

حفظ تنوع محیط زیست یکی از اهداف کنوانسیون تنوع محیط زیستی

می متالز - خاوازی حفظ تنوع محیط زیست، بهره‌برداری پایدار از تنوع زیستی و بهره‌برداری عادلانه از منافع ذخایر ژنیک کشور را از اهداف کنوانسیون تنوع زیستی اعلام کرد.
حفظ تنوع محیط زیست یکی از اهداف کنوانسیون تنوع محیط زیستی

به گزارش می متالز، کاظم خاوازی، رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی در همایش روز جهانی تنوع زیستی که در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه حفاظت و بهره برداری از ژنتیک کشور را تسریع کرده و مصوب شده است که مرکز ملی ذخایر ژنتیک در کشور ایجاد شود.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران دبیرخانه تنوع زیستی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است.

خاوازی حفظ تنوع محیط زیست، بهره برداری پایدار و تنوع زیستی و بهره برداری عادلانه از منافع ذخایر ژنتیکی کشور را از اهداف کنوانسیون تنوع زیستی اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۰ تصمیمات جدی درباره تنوع زیستی در ژاپن گرفته شد، تصریح کرد: برنامه کشور‌های عضو تا سال ۲۰۲۰ تنظیم شد و قرار است چشم انداز بعدی تا سال ۲۰۳۰ ترسیم شود.

کیخا ادامه داد: در شرایط کنونی برای حل مسئله تنظیم بازار باید وزارت بازرگانی تشکیل شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل توسعه نیافتگی کشور را سازمان برنامه و بودجه کشور دانست و گفت: سازمان برنامه و بودجه صرفا بنگاهی است که امر توزیع بودجه را انجام می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: در جریان سیلاب‌های اخیر، با وجه به آنکه پول زیادی وارد استان‌ها می‌شود، اما از یکپارچگی لازم برخوردار نیست که بنده این موضوع را به رئیس مجلس گفته‌ام که اگر قرار است کشور نجات پیدا کند، تنها نهاد‌های برنامه ریز باید اصلاح شوند.

عناوین برگزیده