تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۴۷۱
کد خبر: ۳۸۱۹۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

رونق تولید آجر نسوز و تامین 50 درصد نیاز داخلی در کارخانه آجرنسوز سفیدشت

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانه آجرنسوز سفیدشت بیش از 50 درصد نیاز کشور را در سطح و اندازه بهترین کیفیت های دنیا تأمین می‌کند.
رونق تولید آجر نسوز و تامین 50 درصد نیاز داخلی در کارخانه آجرنسوز سفیدشت

به گزارش می متالز، محمد کاظم منزوی با بیان این مطلب، افزود: در این واحد علاوه بر تولید محصول با کیفیت جهانی، قطعات خاص هم تولید می شود.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی بیشترین تولید این محصول را در کشور بر عهده دارد که به طور متوسط سالانه 28 هزار تن محصول تولید می کند.

مدیرعامل کارخانه آجر نسوز سفیدشت نیز گفت: هم اکنون300نیروی کارخانه آجر نسوز سفیدشت بالای 50 درصد آجر نسوز صنایع فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع فولادی کشور، را تأمین می‌کنند.

عبدالحمید فرهی افزود: مقاومت به شوک های حرارتی، سوزندگی آتش و خوردگی شیمیایی از مهمترین ویژگی های آجرهای نسوز با کیفیت و استاندارد این واحد صنعتی است.

وی از صرفه جویی 30میلیون یورویی برای خرید آجر نسوز خبر داد و گفت: نتیجه کار شبانه روزی همه تلاشگران تولید آجر نسوز موجب شده تا بخشی از محصولات به کشور های عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان هم صادر شود.

مدیرعامل کارخانه آجر نسوز سفیدشت گفت: این کارخانه با تولید آجر نسوز(ماده اولیه)، موجب رونق تولید در صنایع فولاد شده است و تولید کنندگان صنایع فولادی را بر آن داشته از محصولات تولید داخل به جای آجر نسوزهای آلمانی و بلژیکی استفاده کنند.

گفتنی است، کارخانه آجر نسوز مهرگداز در شهرک صنعتی سفیدشت به فاصله 45 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری با تولید انواع فرآورده های نسوز از 12سال پیش وارد بازار داخلی شد.

چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد از استان های تولید کننده آجر نسوز در کشور هستند که موجب خودکفایی ایران در تولید این محصول شده اند و کارخانه آجر نسوز سفیدشت در چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید این محصول را در کشور و خاورمیانه دارد.

عناوین برگزیده