تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۸۲۴۵
سرویس خبر : انرژی

یک پالایشگاه روسیه اعلام ورشکستگی کرد

می متالز - پالایشگاه روسی انتیپینسکی چند هفته پس از اینکه دادگاهی در لندن دستور بسته شدن سرمایه هایش را در پاسخ به شکایت یک موسسه تجاری داده بود، اعلام ورشکستگی کرد.
یک پالایشگاه روسیه اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، پالایشگاه نفتی انتیپینسکی چند هفته پس از اینکه دادگاهی در لندن دستور بسته شدن سرمایه هایش را در پاسخ به شکایت یک موسسه تجاری داده بود، اعلام ورشکستگی کرد.

این پالایشگاه که 9 میلیون تن درسال ظرفیت پالایشی دارد ، عملیاتهایش را در موارد بسیاری در ماه های اخیر به خاطر نبود بودجه برای پرداخت هزینه نفت خام دریافتی متوقف کرده بود.

 ماه گذشته دادگاهی در لندن دستوری برای بسته شدن 225 میلیون یورو (251 میلیون دلار) سرمایه های این پالایشگاه را در سراسر جهان داد. این کار در پاسخ به شکایت موسسه تجاری VTBکمدیتیز صورت گرفت.

 این دستور دادگاه شامل تجهیزات و اموال این پالایشگاه  در منطقه تیومن سیبری و محصولات نفتی این پالایشگاه که در این منطقه و در تانکرهایی در بندر شمالی مرمانسک ذخیره هستند ، می شد.

 اطلاعات دادگاه نشان می‌دهد 5.37 میلیارد دلار ادعا علیه این پالایشگاه وجود دارد. این پالایشگاه که ماه گذشته اعلام کرده بود ورشکسته شده ادعا کرده دلیل این ورشکستگی توقف پیش پرداخت برخی تاجران نفتی برای محصولات نفتی بوده است.

 این مسئله باعث کاهش مقدار نفت خریداری شده و توقف پالایش در 26 آوریل شد.

 موسسه VTB مجبور شد به دادگاه شکایت کند و حمایت مالی خود را از این پالایشگاه بردارد چون چندین ماه بود به تعهدات خود عمل نکرده بود.

اسبربنک،  طلبکار اصلی این پالایشگاه ،اعلام کرد از منافعش با استفاده از ابزارهای وصول بدهی دفاع خواهد کرد.

عناوین برگزیده