تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۳۸۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص 1150 میلیارد ریال برای احداث زیر ساخت های "لامرد و پارسیان" از سوی ایمیدرو

می متالز - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امسال 1150 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های مناطق ویژه صنایع انرژی بر لامِرد و پارسیان اختصاص داده است.
اختصاص 1150 میلیارد ریال برای احداث زیر ساخت های "لامرد و پارسیان" از سوی ایمیدرو

به گزارش می متالز، مدیر زیرساخت ایمیدرو در حاشیه بازدید از طرح های صنایع انرژی بر لامرد افزود: ایمیدرو به تناسب حضور سرمایه گذاران در این مناطق، برای سال جاری مبلغ یک هزار و یکصد و پنجاه میلیارد ریال به تصویب رسانده که به فراخور شرایط به این مناطق تزریق می شود.

عباس رنجبر یادآور شد: مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان از زیرمجموعه های ایمیدرو هستند و باتوجه به دسترسی به دریا و بندر پارسیان و نزدیکی با مخازن گازی و نیز وجود مزیت هایی همچون معافیت های مالیاتی و گمرکی، سبب کاهش هزینه های سرمایه گذاری شده اند که این امر استقبال صاحبان سرمایه را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به زیرساخت های دوران ساخت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: زیرساخت های اصلی و عمومی مورد نیاز دوران ساخت برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم شده است. رنجبر افزود: در شرایط فعلی مدیریت بر منابع، اهمیت ویژه ای دارد به همین منظور در ایجاد زیر ساخت ها باید دقت کافی شود تا زمینه برای شتاب گیری روند سرمایه گذاری و استقرار صنایع بیش از پیش فراهم شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال، مراحل نهایی را سپری می کند که تامین یک میلیون مترمکعب آب در دوران بهره برداری کارخانه، مورد نیاز است. وی تاکید کرد که اساس پیش بینی های انجام شده مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رنجبر تاکید کرد: مدیران ارشد ایمیدرو برای تسریع در شکوفایی این مناطق و استفاده از همه ظرفیت های موجود در تلاش هستند. وی در عین حال از پیگیری های مجری طرح صنایع انرژی بر برای ساماندهی به روند تکمیل زیر ساخت ها تقدیر کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده