تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۸۳۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازدید معاون فنی و برنامه ریزی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از مناطق سیل زده گلستان مطرح شد:

تسهیل در صدور ضمانت نامه برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل

می متالز - عضو موظف هیأت مدیره و معاون فنی و برنامه ریزی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در سفر به استان گلستان و بازدید از شهرک صنعتی آق قلا، آخرین وضعیت واحدهای خسارت دیده از سیل را از نزدیک بررسی کرد و با حضور در واحدهای تولیدی به گفتگو با تولیدکنندگان و صنعتگران استان پرداخت و در این بازدیدها بر تسهیل در صدور ضمانت نامه برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل تأکید کرد.
تسهیل در صدور ضمانت نامه برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل

به گزارش می متالز، عمده مشکلات مطروح شده از سوی صنعتگران به ویژه واحدهای خسارت دیده در خصوص عدم توانایی در تامین وثایق برای دریافت وام و تسهیلات بانکی بود.

به همین دلیل و با توجه به لزوم بررسی نحوه کمک صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در تسهیل و تسریع صدور ضمانت نامه های بانکی و نیز بررسی سایر کمک های ممکن در این خصوص از سوی دیگر دستگاه‌ها در سطح استانی و ملی به واحدهای فوق، جلساتی با معاون اقتصادی استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان برگزار شد.

در این جلسه محبوب پناهی«معاون فنی و برنامه ریزی صندوق» تاکید کرد که نباید هیچ واحد تولیدی صرفا به خاطر مشکلات ناشی از فقدان ضمانت نامه با تعطیلی و بیکاری کارگران مواجه شود. به همین دلیل و به منظور انجام اقدامات هماهنگ و کمک های هدفمند در حق واحدهای صنعتی آسیب دیده، مقرر شد که مسؤولین استانی گزارشی از میزان خسارت وارده ارایه کنند، تا پس از اعتبارسنجی دقیق و دریافت مصوبه هیأت مدیره صندوق تا سقف 500 میلیون تومان در دریافت وثایق، خارج از دستورالعمل، اقدام و برای مبالغ بیشتر مطابق دستورالعمل مربوط ضمانت نامه صادر شود.

همچنین مقرر شد استاندار و معاون اقتصادی استان هماهنگی لازم را با سایر نهادهای ذی دخیل (از جمله صندوق کارآفرینی امید، صندوق های حمایتی کشاورزی و...) معمول تا از طریق سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، واحدهای آسیب دیده به آنها معرفی تا اقدامات مقتضی را به عمل آمده و از خدمات صندوق به نحو مطلوب بهره مند گردند.

عناوین برگزیده