تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۵۲۲۹۱
علیخانی:

ایمنی خط ۷ مترو مورد تائید من نیست

می متالز - زحمات زیادی برای رفع نواقص خط ۷ مترو کشیده شده است از جمله تعبیه هواکش‌های ایستگاه‌ها، مه‌پاش و موارد دیگر و همچنین قول داده شد آسانسور این خط نیز زودتر آماده شود، اما همچنان خط ۷ نواقصی از جمله هواکش‌های میان‌تونلی دارد.
ایمنی خط ۷ مترو مورد تائید من نیست

به گزارش می متالز، محمد علیخانی (عضو شورای شهر تهران) در حاشیه یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از ۸/۵ کیلومتر از خط ۷ متروی تهران گفت: زحمات زیادی برای رفع نواقص خط هفت مترو کشیده شده است از جمله تعبیه هواکش‌های ایستگاه‌ها، مه‌پاش و موارد دیگر و هم‌چنین قول داده شد آسانسور این خط نیز  زودتر آماده شود، اما هم‌چنان خط ۷ نواقصی از جمله هواکش‌های میان‌تونلی دارد.

وی با بیان این‌که می‌گویند به دلیل زمان سرفاصله حرکت قطارها، سطح ایمنی کافی است، تصریح کرد: هواکش‌های میان‌تونلی موضوع بسیار مهمی است که از آن غفلت شده و مسئولیت افتتاح این خط، با کسانی است که آن را تائید کرده‌اند.

وی افزود: چندین سناریو برای ایمنی این خط، تهیه و تنظیم شده و برخی آن را امضا و تائید کرده‌اند که در حال بررسی کارشناسی هستیم و نتایج آن را اعلام و پیگیری می‌کنیم. من شخصاً موافق نیستم پروژه‌ای با نقص افتتاح شود؛ با این توجیه که این نقص‌ها به حادثه‌ای مانند تصادف منجر نمی‌شود. 

علیخانی ضمن تشکر از زحماتی که در این مدت برای این خط کشیده شده، اظهار داشت: اما گزارشی از نواقص خطوط ۶ و هفت تهیه شده که برای شهردار ارسال و این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در خصوص این‌که چرا در مراسم افتتاحیه خط هفت حضور نداشت، گفت: حضور من در این مراسم نشان‌دهنده تائید پروژه است. من در هر پروژه‌ای که به اتمام برسانم، حضور و تأکید به اتمام پروژه‌ها دارم اما در پروژه‌ای که ایمنی‌اش مورد تائید من نباشد، حاضر نخواهم نشد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده