تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۵۲۶۲۰

جمع آوری و کوچک سازی 21 کارگاه عمرانی مترو/تعیین تکلیف کارگاه پارک لاله در ماه های آینده

می متالز - شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به منظور پیگیری دستور شهردار تهران مبنی بر جمع آوری کارگاه‌های بلااستفاده ایستگاه‌های مترو، تعدادی از این کارگاه ها را جمع آوری کرد.
جمع آوری و کوچک سازی 21 کارگاه عمرانی مترو/تعیین تکلیف کارگاه پارک لاله در ماه های آینده

به گزارش می متالز، پیروز حناچی از نخستین روزهای حضور در کسوت شهردار تهران بر لزوم جمع آوری کارگاه های عمرانی بلااستفاده در شهر تهران تاکید کرد و به طور ویژه در تیرماه سال جاری نسبت به رهاسازی کارگاه‌های ساخت ایستگاه مترو در نقاط مرکزی شهر واکنش نشان داد. حناچی در این باره گفته بود: چه توجیهی دارد که جلوی پارک لاله در بهترین نقطه این پارک، سال‌ها یک کارگاه مستقر باشد؟

چشم اندازهای طبیعی و غیرطبیعی شهر حامل خاطرات جمعی شهروندان هستند و به همین علت موجب ماندگاری شهر می‌شوند. به معنایی دیگر نقطه عطف خاطرات شهروندان از شهر ساکن خود، چشم اندازهای طبیعی و غیرطبیعی آن است. حال اگر نمای بصری چشم اندازهای شهری با دخالت‌ انسانی و ایجاد فضایی ناهمگون، بدمنظر شوند به عنوان خاطره‌ای آزار دهنده در ذهن شهروندان حک خواهند شد.

علتی دیگر برای جمع آوری کارگاه‌ها، آزادسازی فضای عمومی شهر است. آزادسازی و توسعه فضاهای شهری موجب هویت بخشی به شهر خواهد شد.

در همین رابطه، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در دی ماه سال گذشته ازجمع آوری کارگاه‌های عمرانی غیرلازم در سطح شهر تهران و تبدیل آن‌ها به فضای سبز خبر داد و گفت: شناسایی کارگاه‌های عمرانی بلااستفاده و جمع آوری و تبدیل آن‌ها به مکان‌های خدمت رسانی عمومی به شهروندان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، کارگاه عمرانی مستقر در میدان هفت تیر، اولین کارگاهی بود که به منظور آزادسازی فضای عمومی شهر جمع آوری شد. بعد از این اتفاق و دستور شهردار تهران تعدادی از کارگاه‌های عمرانی ساخت ایستگاه مترو جمع آوری یا کوچک سازی شدند.

کارگاه‌های جمع آوری شده در خط شش در ماه‌های اخیر عبارتند از:

  1. کارگاه آریافر(منطقه۲)
  2.  کارگاه هیات(منطقه۶)
  3. میدان هفت تیر(منطقه۶)

 

کارگاه‌هایی که امکان کوچک‌سازی داشته و بخشی از کارگاه تحویل شهرداری شده است:

  1. کارگاه شهدا جلوی اداره برق (منطقه۱۲)
  2. کارگاه سرسبز S6(منطقه۲)
  3. ایستگاه دولت آباد (منطقه۲۰)
  4. ورودی جنوبی Y6(منطقه۵)
  5. میدان الغدیر(منطقه۵)
  6. ورودی جنوبیW6جنب اترک(منطقه۵)
  7. زمین ستادفرمان امامU6(منطقه۵)
  8. زمین با مالکیت خصوصیU6(منطقه۵)
  9. رمپ ورودی اشرفی (منطقه۵)

گفتنی است؛ کارگاه پارک لاله به جهت شرایط خاصی که دارد در حال حاضر قابل کوچک‌سازی یا جمع‌آوری نیست و در چند ماه آتی در مورد آن اقدام می شود. 

در خط 7 نیز در ماه‌های اخیر بخش‌هایی از کارگاه‌های میدان صنعت، تربیت مدرس، رودکی، بریانک، محمدیه، مهدیه و قلمستان و همچنین در خط 3، دو کارگاه حسین‌آباد و آیت‌الله‌سعیدی در یک‌ماه اخیر تخلیه و تحویل داده شده‌اند.

عناوین برگزیده