تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۵۵۲۳۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سرانجام پروژه‌های ۹۰ درصدی پایتخت

می متالز - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل و بهره برداری ۵ پروژه عمرانی تا پایان امسال خبر داد.
سرانجام پروژه‌های ۹۰ درصدی پایتخت

به گزارش می متالز، صفا صبوری دیلمی با اشاره به سر انجام پروژه‌های عمرانی که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، گفت: در هر دوره از شهرداری تهران تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد که از دوره گذشته به دوره جدید منتقل می‌شوند و پروه هایی که در همان دوره تعریف می‌شود که این پروژه‌ها ممکن است در همان دوره به اتمام برسد و شاید هم به صورت نیمه کاره به دوره بعدی شهرداری تهران منتقل شود به طور مثال برج میلاد در ۵ دوره شهرداری تهران (غلامحسین کرباسچی، مرتضی الویری، محمدحسن ملک مدنی، محمود احمدی نژاد و محمدباقر قالیباف) کار شده و در یک دوره به اتمام رسیده است.

اتمام ۷۰ پروژه عمرانی تا نیمه اول ۱۴۰۰

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ پروژه در دست اقدام در شهرداری تهران وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها، پروژه‌های نیمه کاره هستند که به این دوره از مدیریت شهری رسیده، برخی در همین دوره آغاز شده است برنامه ما در مدیریت شهری این است که تا نیمه اول ۱۴۰۰ تمام پروژه‌های نیمه کاره‌ای که تحویل گرفته‌ایم را بر اساس زمان بندی انجام شده به اتمام می‌رسانیم.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: تعدادی از پروژه‌های عمرانی نیز از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ تعریف شده‌اند که آن پروژه‌ها نیز بر اساس زمان تعریف شده برخی تکمیل و تعدادی نیز ممکن است زمان بندی طولانی مدتی داشته باشد به طور مثال ۳ یا ۴ ساله باشند بنابراین تکمیل آن به دوره بعدی مدیریت شهری تهران خواهد رسید.

صبوری با اشاره به اینکه امسال ۴ پروژه از ۷۰ پروژه‌ای عمرانی پایتخت به اتمام رسیده است گفت: پروژه‌هایی نیز در مناطق در حال انجام است به طور مثال پل چمران که به زودی افتتاح می‌شود و در حال بهره برداری آزمایشی است (این پروژه‌ای است که در همین دوره تعریف، اجرا و به بهره برداری رسیده است. یا پل دوگازدر منطقه ۲۱ که در حال آسفالت است.

۵ پروژه عمرانی اولویت‌دار پایتخت

به گفته معاون عمرانی شهردار تهران پروژه بزرگراهی شهید رستگار، شهید بروجردی، پروژه استاد معین؛ زیر گذر آزادی، پروژه کوی نصر و پروژه مجتمع فرهنگی رازی که در کنار برج طغرل قرار دارد ۵ پروژه اولویت دار مدیریت شهری هستند که تا پایان سال این پروژه‌ها به اتمام می رسند و تقریباً می‌توان گفت در هیچکدام از این پروژه‌ها عقب افتادگی جدی نداریم.

صبوری با اشاره به پروژه پایانه جدید شرق تهران گفت: در بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران، تکمیل این پروژه مشارکتی تعریف شده است، سازمان مشارکت‌های شهرداری تهران به دنبال سرمایه‌گذار برای تکمیل این پروژه است و پس از پیدا شدن سرمایه‌گذار این پروژه نیز تکمیل می‌شود و جزو پروژه‌هایی نیست که شهرداری اعتبار برای آن پیش بینی کرده باشد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده