تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۵۵۲۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
‌استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

‌ضرورت تسریع در اجرای پروژه توسعه سواحل مکران

می متالز -‌ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاخیر در اجرای پروژه های بزرگ از جمله‌ توسعه بنادر و زیرساخت‌های حمل و نقل، بزرگراه‌ها، راه‌آهن و فرودگاه بین المللی چابهار که در ایجاد تحول اقتصادی و توسعه پایدار ملی، مهم و موثر هستند، نوعی فرصت سوزی برای کشور و استان است.
‌ضرورت تسریع در اجرای پروژه توسعه سواحل مکران

به گزارش می متالز، احمدعلی موهبتی در جلسه کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام که در تهران برگزار شد با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای کلان پروژه های توسعه سواحل مکران، پیش‌بینی اختیارات بیشتر برای استانداران استان‌های مرتبط را لازمه پیشبرد و تحقق اهداف این طرح دانست.

وی پروژه های توسعه بنادر و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیت را مقدمه تحقق سیاست های توسعه ای کلان کشور با رویکرد توسعه دریا محور برشمرد و نبود زیرساخت های اصلی را  باعث کندی جذب سرمایه گذار در منطقه جنوب استان عنوان کرد.

گفتنی است؛ کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور برخی اعضای مجمع از جمله مهندس باهنر، دکتر مصباحی مقدم، دکتر میرسلیم، دکتر قالیباف، جمعی از مسوولان دستگاه های لشکری و کشوری، استانداران استان های دارای ساحل و مرز دریایی با هدف هم اندیشی و اخذ نظرات دستگاه ها برای تدوین سیاست های کلان طرح جامع توسعه سواحل مکران و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد.

همچنین مقرر است سیاست های کلان این ابرپروژه کشور توسط مجمع تدوین و از سوی رهبری معظم انقلاب به عنوان منشور اجرایی به کلیه ارکان کشور ابلاغ شود.

عناوین برگزیده