تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۶۰۳
کد خبر: ۵۵۳۱۱
سرویس خبر : انرژی
نشانه‌ها از کاهش افراطی‌گری در کابینه ترامپ رقم زد

واکنش آنی بازارها به استعفای بولتن

می متالز - دونالد ترامپ در توئیتی خبر داد که شب گذشته از بولتون خواسته استعفا دهد و وی صبح امروز متن استعفای خود را به ترامپ داده است. خروج جان بولتن، به عنوان یک مشاور جنگ‌طلب، از مجموعه کاخ سفید قیمت کامودیتی‌ها را دستخوش نوسانات آنی و جدی کرد.
واکنش آنی بازارها به استعفای بولتن

به گزارش می متالز، ترامپ در توئیتی نوشت که وی و همچنین افراد زیادی در دولت وی با بسیاری از پیشنهادات بولتون مخالف بوده‌اند. او نوشته شب گذشته از بولتون خواسته تا استعفا کند و این اقدام صبح امروز صورت گرفته است. بولتون روایت دیگری از اتفاق ارائه می‌دهد: او می‌گوید شب گذشته به دونالد ترامپ گفته که استعفا خواهد کرد و رئیس‌جمهور از او خواسته تا صبح امروز برای گفت‌وگوی بیشتر به او مراجعه کند.

به هر صورت آخرین اخبار حاکی از آن است که محور اصلی تقابل این دو نفر بحث بر سر مذاکرات صلح با طالبان بوده است. اگر چه نیویورک‌تایمز در گزارش خود بر اختلاف این دو مقام امریکایی بر سر مسائل ایران، کره شمالی و افغانستان تاکید می‌کند.

کنار رفتن مشاور امنیت ملی جنگ‌طلب آمریکا سبب شد تا در فاصله‌ای کمتر از چند دقیقه نفت خام با ریزش یک دلاری قیمت در هر بشکه مواجه شود. نفت خام تگزاس که در محدوده نزدیک به 58.76 دلار در هر بشکه معامله می‌شد با کاهش نزدیک به 2 درصد به 57.64 دلار رسید.

در سوی مقابل مس از 5785 دلار در تن با رشد 0.7 درصدی تا سطح 5825 دلاری صعود کرد و قیمت روی نیز از 2310 دلار با صعود 1.5 درصدی همراه شد و  به 2346 دلار در تن رسید.

واکنش فعالان نفت به خبر استفعای بولتون:

عناوین برگزیده