تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۵۵۴۵۷
گفت‌وگو با محمدرضا طلایی:

تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر مهمترین مشکل کسب‌ و کارهای حوزه فناوری است

می متالز - محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران می‌گوید: پایش محیط کسب‌وکار و توسعه پایدار، هدف اصلی کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق ایران است. تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر یکی از مشکلات اصلی حوزه کسب‌وکارهای فناوری، اطلاعات و ارتباطات است.
تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر مهمترین مشکل کسب‌ و کارهای حوزه فناوری است

به گزارش می متالز، محمدرضا طلایی درباره برنامه و راهبرد کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران می‌گوید: این چهارمین دوره‌ای است که کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران تشکیل می‌شود؛ در این دوره تجربه خوبی در حوزه علمی، راهبردی و هدف‌گذاری دارد. این سابقه می‌تواند برای مسیر آینده کمیسیون راهگشا باشد.

طلایی می‌گوید: یکی از مزایای این کمیسیون این است که اعضای آن روسای تشکل‌های حوزه فناوری و اطلاعات هستند؛ یعنی وزنه اصلی بیشتر به نفع فناوری و اطلاعات است و برای همین می‌توانیم از تجربه و دانش این افراد به‌صورت تخصصی در مورد مطالبات کمیسیونی بهره بگیریم.

به گفته طلایی پایش محیط کسب‌ و کار و توسعه پایدار هدف اصلی کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق ایران است.

او ادامه می‌دهد: شناسایی مقررات زاید در حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات و ارائه راهکار که نتیجه آن تسهیل محیط کسب‌وکار برای تولیدکننده و صادرکننده است تا فعالیت اقتصادی را توسعه دهند، مهم‌ترین هدف ما در این دوره است.

او تصریح می‌کند: توجه به مشکلات کسب‌ و کارهای نوین اولویت بعدی کمیسیون است. همچنین از تمام تشکل‌های حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات درخواست کرده‌ایم که اولویت تشکل‌های خود را ارائه دهند تا با جمع‌بندی این موارد برنامه یک سال برای کمیسیون داشته باشیم.

طلایی ادامه می‌دهد: کمیسیون کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان روی استارت‌آپ‎های همه حوزه‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان تمرکز دارد ولی ما به‌صورت انحصاری روی استارت‌آپ‌های حوزه ICT کار می‌کنیم. اکوسیستم این حوزه را شناسایی و درنهایت پیگیری حل مشکلات این حوزه هستیم.

طلایی به مشکلات این حوزه اشاره می‌کند: صادرکننده و وارده کننده‌های حوزه ICT در حوزه گمرک، بیمه، تامین اجتماعی و مالیات مشکل‌ دارند که باید برای حل این مشکلات در کمیسیون راهکاری ارائه شود.

به گفته طلایی، تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز یکی از مشکلات اصلی حوزه کسب‌وکارهای فناوری، اطلاعات و ارتباطات است. برای همین سعی می‌کنیم از این افراد در دولت، سازمان‌ها، مجلس و بخش خصوصی برای بررسی مشکلات در کمیسیون دعوت کنیم تا درنهایت با گفت‌وگو و شناخت دقیق به راهکار عملی و راهگشا برسیم.

عناوین برگزیده