تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۵۵۸۶۰
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت:

قرارداد ۴۴۰ میلیون دلاری نفتی امضا شد/ بهره برداری از همه پالایشگاه ها به جز یکی

می متالز - وزیر نفت با امضای قراداد ۴۴۰ میلیون دلاری توسعه بخش شرقی پارس جنوبی و میدان گازی بلال گفت: به جز پالایشگاه فاز ۱۴، همه پالایشگاه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.
قرارداد ۴۴۰ میلیون دلاری نفتی امضا شد/ بهره برداری از همه پالایشگاه ها به جز یکی

به گزارش می متالز، بیژن زنگنه با امضای قراداد ۳۴ ماهه توسعه بخش شرقی پارس جنوبی و میدان گازی بلال به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار و با استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی و با شرکت پتروپارس، گفت: تمام سکوهای این میدان تا پایان سال نصب می‌شود و به جز پالایشگاه فاز ۱۴، همه پالایشگاه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این قرارداد، نوع جدیدی بوده که قیمت نهایی نیست و مانند قراردادهای باز به مناقصه رفته و قیمت استخراج می‌شود. پس از این میدان، فرزاد بی و فاز ۱۱ پارس جنوبی فعال و میادین غرب کارون، آبان و پایدار غرب و سایر میادین مشترک نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم، توسعه پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ نهایی می شود و بخش اول فاز ۱۱ تا نیمه سال ۱۴۰۰به بهره برداری خواهد رسید.

زنگنه با بیان اینکه از این پس هر دو هفته یک قرارداد یا افتتاح خواهیم داشت، ادامه داد: تحریم ها صنعت نفت را متوقف نکرده و با حرکت صنعت نفت ، پیمانکاران و سازندگان ایرانی فعال هستند. در پارس جنوبی و غرب کارون هم از همسایگان عقب نیستیم و نشان دادیم آمریکا نمی تواند صادرات را صفر کند.

وی افزود: در اواخر جهش دوم تولید پتروشیمی هستیم که تولید را به بیش از ۱۰۰میلیون تن می رساند و تولید پتروشیمی در جهش سوم از ۱۴۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده