تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۵۶۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرمالی «شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند» تاکیدکرد:

«ثالوند» دست پر به مجمع می رود

می متالز - بررسی عملکرد شرکت در سال های قبل نشان می دهد شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند حتی در شرایط رکودی، فروش داشته و چرخه فعالیت هرگز متوقف نشده است. حفظ منافع سهامداران مهمترین اولویت این شرکت است.
«ثالوند» دست پر به مجمع می رود

به گزارش می متالز، کی از سهم های پربازده سال جاری، سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند بوده است. «ثالوند» که از ابتدای امسال بازدهی ۱۴۷ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده، در ۹ ماهه منتهی به پایان خردادماه با یک پرش ۱۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۳۴۲ ریال سود محقق کرده است. ضمن اینکه از مشارکت در پروژه شهید فردین پور اراک هم خبر داده است.

ابوالفضل محمودی مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: وضعیت پروژه های در دست انجام و آمار فروش هر ماه برای اطلاع سهامداران منتشر شده است. در سال مالی جاری (منتهی به پایان شهریور ۹۸) شرکت عملکرد مطلوبی داشت. تمرکز بر فروش پروژه های اداری و تجاری بود و خوشبختانه حدود ۲۴ واحد از پروژه خاتم واگذار گردید. سودی که محقق شده نسبت به سنوات قبل رشد مناسبی داشته و به نظر می رسد می توان این میزان سود را در سال مالی آینده نیز محقق کرد. چرا که هم واحدهای تجاری آماده فروش در اختیار داریم و هم دو پروژه مسکونی الوند و سهند در سال مالی جدید قابل فروش خواهند بود.

این کارشناس بازار مسکن اضافه کرد: به طور کلی شرکت های انبوه سازی که موجودی کالای در جریان ساخت و تکمیل شده مناسبی در اختیار داشته باشند، ریسک مخاطرات رکود تورمی کمتری متحمل خواهند شد.

وی افزود: «ثالوند» نیز پروژه های در حال اجرا و آماده فروش متعددی در دست دارد و با در نظر گرفتن اعتبار و برند شرکت، به رغم رکود تورمی در بازار مسکن، نگران وضعیت فروش و سودآوری نیستیم.

مدیر مالی «ثالوند» در پاسخ به این سوال که «با در نظر گرفتن ارزش NAV، آیا سهم پتانسیل رشد دارد؟» گفت: بررسی عملکرد شرکت در سال های قبل نشان می دهد شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند حتی در شرایط رکودی، فروش داشته و چرخه فعالیت هرگز متوقف نشده است. حفظ منافع سهامداران مهمترین اولویت این شرکت است و با توجه به این شرایط، «ثالوند» چشم انداز روشنی دارد و جایی برای نگرانی سهامداران نیست. ضمن اینکه قبل از اجرای هر پروژه، بررسی دقیق و مهندسی مالی انجام می شود. یکی از نقاط ضعف بعضی شرکت های بازار سرمایه، عدم آشنایی هیات مدیره شرکت ها با مسایل مالی و حسابداری است و خوشبختانه این شرکت با چنین مشکلی مواجه نیست. 

عناوین برگزیده