تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۱۶۴۵
کد خبر: ۷۸۶۲۳
مسوول آزمایشگاه متالورژی شرکت مهندسی مشاور آزمونه فولاد در گفت و گو با «می متالز»:

آزمایش های صنعتی داخل، یک چهارم مشابه خارجی هزینه می برد

می متالز - مسوول آزمایشگاه متالورژی شرکت مهندسی مشاور آزمونه فولاد گفت: آزمایش های صنعتی داخل نظیر خوردگی، تنش پسماند و غیره، تنها یک چهارم مشابه خارجی هزینه می برد.
آزمایش های صنعتی داخل، یک چهارم مشابه خارجی هزینه می برد

به گزارش می متالز، امیرعباس محمد قاسمی به بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت مهندسی مشاور آزمونه فولاد برای نخستین بار در ایران به صورت صنعتی، تست های مکانیکی شکست را راه اندازی کرد، سپس برای تکمیل آن، تست های خوردگی و تنش پسماند را راه اندازی کرد. 


وی ادامه داد: تست های خوردگی در صنعت نفت به عنوان سی تی او دی، در شرکت های نیروگاهی تحت عنوان کیو ان سی و در صنایع ریلی با عنوان نرخ رشد ترک و اندازه گیری (دی آ بی دی ام) مد نظر است. 


مسوول آزمایشگاه متالورژی شرکت مهندسی مشاور آزمونه فولاد با اشاره به اینکه تست های یاد شده در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته و به دانش و تجهیزات آن کمتر پرداخته شده است، تصریح کرد: پیش از این، شرکت ها تست ها را به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، ترکیه و هندوستان می فرستادند. 


وی ادامه داد: از سال ۹۴، این تست را راه اندازی کردیم. در حاضر بخشی از تست های صنعت نفت به ویژه پی اوجی سی به شرکت ما ارسال می شود. 


وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان تست های اندازه گیری کیو ان سی، نرخ رشد ترک، تنش پسماند و عمر خشکی را برای ما ارسال می کند و ما در آزمایشگاه انجام می دهیم. 


محمدقاسمی با بیان اینکه قیمت تست در کشورهای دیگر ۴ برابر قیمت ماست، گفت: استفاده از توان داخلی، بدون شک صرفه جویی ارزی به همراه دارد. اگر شرکتی بخواهد تست به خارج ارسال کند باید تیمی را همراه آن بفرستد ‌و متعاقب آن، هزینه های اعزام، افزوده خواهد شد. 


وی ادامه داد: ضمن اینکه زمان پاسخگویی ما به تست های مشتریان، در مقایسه با ارسال به خارج، به یک سوم تقلیل خواهد یافت. افزون بر آن، در کشورهای خارجی به راحتی نمی توان پول جابجا کرد. 


مسوول آزمایشگاه متالورژی شرکت مهندسی مشاور آزمونه فولاد درباره مشتریان تست های این شرکت گفت: صنایع ریلی، صنایع استراتژیک، نیروگاهی، فولاد و نیز دانشگاهیان می توانند از این تست ها استفاده کنند. 


محمد قاسمی خاطرنشان کرد: مهندسان مشاور آزمونه فولاد از لحاظ ساختار سازمانی و پرسنلی جزو معدود سازمان‌های ایرانی است که امکان ارائه همه نیازهای مطالعات ژئوتکنیکی، آزمایشگاهی، کنترل و بازرسی فنی را به صورت یک‌جا به پروژه‌های بزرگ صنعتی دارد.


وی افزود:  این سازمان دارای 5 بخش اصلی شامل آزمایشگاه مکانیک و متالورژی، بازرسی فنی و بازرسی کالا، آزمایشگاه کنترل کیفی مصالح، آزمایشگاه کالیبراسیون، ژئوتکنیـک، خوردگی و بخش آموزش است.

 
کسب عناوین مختلف

 

  • شرکت آزمونه فولاد در سال 1389، سال جهاد اقتصادی، به عنوان واحد نمونه فنی و مهندسی استان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این شرکت افتخار آفرین شد. 
  • همچنین این شرکت در سال 1392، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، موفق به کسب عنوان آزمایشگاه کالیبراسیون نمونه در سطح کشور از سازمان ملی استاندارد ایران شد. 
  • در ادامه این روند، در شانزدهمین جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان استان اصفهان در سال 1392 از مدیرعامل شرکت به عنوان نخبه برگزیده استانی در بخش صنعت تقدیر به عمل آمد. 
  • و در آخر، شرکت آزمونه فولاد پس از 6 سال فعالیت در زمینه ارائه خدمات آموزشی و دارا بودن مجوز مرکز آموزش از سازمان ملی استاندارد، موفق به کسب عنوان مرکز آموزش همکار نمونه استانی در سال 97 شد.
منبع: می متالز
عناوین برگزیده