تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۸۱۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک صنعت و معدن بانکداری دیجیتال و شرکتی را بر اساس مأموریت تخصصی و توسعه ای خود دنبال کند

می متالز - دکتر معمارنژاد معاون بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی بیان داشت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای است و باید بانکداری شرکتی و دیجیتالی را بر اساس مدل کسب و کار این بانک تخصصی دنبال کند.
بانک صنعت و معدن بانکداری دیجیتال و شرکتی را بر اساس مأموریت تخصصی و توسعه ای خود دنبال کند

به گزارش می متالز، دکتر معمارنژاد که در جلسه پیشرفت تهیه نقشه راه پیاده سازی بانکداری دیجیتال در بانک صنعت و معدن، با حضور جمعی از شخصیت های علمی و مدیران بانکی صاحب نظر در حوزه تحول دیجیتال سخن می گفت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در بانکداری سنتی دیدگاه از درون به بیرون (inside out) وجود داشت اما در بانکداری مدرن که مبتنی بر ابزارهای بانکداری دیجیتال است، دیدگاه از بیرون به درون (outside in) وجود دارد و خدمات بر اساس سیگنال هایی که از مشتریان دریافت می گردد، طراحی می شود.
معمار نژاد یادآور شد: در تهیه نقشه راه بانکداری دیجیتال باید بهبود شاخص های عملکردی این بانک مد نظر قرار گیرد و تأثیر این نوع بانکداری به صورت کمی مشخص شده و درصد پیشرفت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب معین گردد.
وی تصریح کرد: مدیران ارشد باید در انجام سه وظیفه شایسته گزینی، سیاستگذاری مناسب و نظارت دقیق و کامل نهایت اهتمام را داشته باشند.
معاون بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی افزود: منظور از اجرای حاکمیت شرکتی این است که مدیران، حرفه ای تر عمل کرده و به دنبال ارتقای کیفیت ارائه خدمات باشند.
دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این نشست بیان داشت: استقرار بانکداری شرکتی، ساماندهی اموال مازاد بانک و تحقق تحول دیجیتال برنامه های مهمی هستند که در این بانک با عزمی راسخ دنبال می شود و حضور افراد متخصص و کارشناس، افق روشنی را برای دستیابی به این اهداف ترسیم کرده است.
وی افزود: بعد از ابلاغ دستورالعمل بانکداری دیجیتال به بانک ها، مدیریتی برای پروژه یاد شده در این بانک تشکیل شد و مقدمات عملیاتی شدن آن تدوین گردید که بخشی از آن نیز در حال اجرا می باشد.
وی تأکید کرد: این پروژه فرصت ارزشمندی برای همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور فراهم می آورد تا با بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها در حوزه بانکداری مدرن، امکان اجرای سیاست مشتری محوری و توجه به نیازهای در حال تحول مشتریان فراهم شود.
دکتر مهری عنوان داشت: در بانک صنعت و معدن سه حوزه هدف، استراتژی و تاکتیک با رویکرد ایجاد تحول دیجیتال در کسب و کار این بانک به عنوان بانکی تخصصی و توسعه ای مورد توجه قرار گرفت و از تیرماه سال جاری گزارش اولیه این پروژه در وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه گردید و با تدوین نقشه راه، تحقق بانکداری دیجیتال به صورت جدی تر دنبال شد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: در مراحل اجرای مدل بانکداری دیجیتال در این بانک، ساختار و نظامات تحول و مدیریت پروژه مشخص شد که اعضای دفتر برنامه آن از بخش های مختلف بانک بوده و زیرمجموعه آن کمیته های راهبردی پروژه ها و اعضای پروژه و پیمانکاران هستند و روند کار و تغییرات را به بدنه بانک ارجاع می دهند.
در این جلسه منصور یوسفی نیا معاون برنامه ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن نیز توضیحات مبسوطی را در خصوص اهداف، نقشه راه و سیاستهای بانک در راستای پیاده سازی بانکداری دیجیتال و نیز الزامات آن ارائه نموده و در خصوص پیشرفت اجرای این پروژه مهم و نحوه اجرای آن در بخش های مختلف این بانک اطلاعات جامعی ارائه کرد.
یوسفی نیا اظهار داشت:به منظور اجرای پروژه بانکداری دیجیتال شرایط مشتریان در 5 منطقه احصاء می گردد تا با آگاهی از نیاز مشتریان بر اساس داده های پایه ای که توسط تمامی نیروهای صف و ستاد بانک جمع آوری شده، ابعاد بانکداری دیجیتال شکل گرفته و اجرایی شود.
معاون برنامه ریزی و فناوری بانک از راه اندازی پورتال بانکداری دیجیتال خبر داد و افزود: خلاصه ای از فعالیت هر یک از کمیته ها در این پورتال قرار گرفته و همه مدیریت ها منشور بانکداری دیجیتال را تدوین کرده اند و افزون بر آن در این قسمت ، اخبار جلسات، گزارش پیشرفت کار، نمودار زمانبندی و سند راه نیز ارائه شده است.
شایان ذکر است پس از نشست یاد شده جلسه ارزیابی عملکرد 9 ماهه این بانک نیز با حضور دکتر معمارنژاد برگزار شد و دکتر موحد نژاد عضو هیأت مدیره بانک نیز گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده در این مدت ارائه نمود و حاضرین نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

عناوین برگزیده