تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۸۱۵۷۴
پس از اجرای ۲۰ روزه منتشر شد؛

اولین گزارش IMO از نحوۀ اجرای قانون ۲۰۲۰

می متالز - اولین گزارش سازمان بین‌المللی دریانوردی از اجرای ۲۰ روزه قانون ۲۰۲۰ منتشر شد.
اولین گزارش IMO از نحوۀ اجرای قانون ۲۰۲۰

به گزارش می متالز، در مدت اجرای قانون فقط ۱۰ مورد گزارش دریافت شده که نشان می‌دهد دسترسی به سوخت کم سولفور با محدودیت مواجه بوده است و بقیه خطوط کشتیرانی بدون مشکل با سوخت کم سولفور به کار خود ادامه دادند و هیچ گزارشی در ایمیل‌های دریافتی ثبت نشده است.

در این ارتباط کیتاک لیم، دبیر کل سازمان IMO نیز گفت: من معتقدم شهامت و فداکاری IMO به نفع کشورهای جهان و محیط زیست عاری از آلودگی است و اجرای چنین قانونی با تغییرات اساسی و موفقیت، بدون هرگونه اخلال پیش می‌رود.

وی افزود: برنامه بعدی IMO از اول مارس ۲۰۲۰ با شدت و قاطعیت ادامه خواهد یافت. به همین جهت از همه صاحبان کشتی و اپراتورها و بازرسان بندری می‌خواهم که همچنان ممنوعیت سوخت با سولفور بالا را جدی گرفته و نسبت به اجرای قانون پایبند باشند. در چنین شرایطی است که تلاش‌های ما نتیجه بخش خواهد شد. من در اینجا از تمامی ذی‌نفعان و جامعۀ حمل و نقل دریایی تشکر ویژه را در جهت همکاری با این سازمان دارم.

به گفتۀ کیتاک لیم اگرچه افزایش قیمت سوخت در روزهای اول اجرای قانون صاحبان خطوط کشتیرانی را ناراضی ساخت، اما هم اکنون قیمت سوخت کم سولفور به موقعیت تثبیت کننده‌ای رسیده است و به نظر نمی‌رسد جای نگرانی وجود داشته باشد.

سازمان بین المللی دریانوردی IMO در پایان این گزارش از جامعۀ دریایی خواست گزارش‌های مربوط به عدم دسترسی به سوخت کم سولفور و هرگونه مشکل به وجود آمده  را به دبیرخانه این سازمان به آدرس ایمیل imo۲۰۲۰ @imo.org اطلاع دهند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده