تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۸۲۱۵۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

برگزاری همایش "کمپین نما، هویت شهر ما" در منطقه ۱۹

می متالز - چهارشنبه دوم بهمن‌ماه، همایش "کمپین نما، هویت شهر ما" با حضور آقای دکتر توکلی شهردار منطقه 19 تهران و آقای دکتر سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی تهران در دانشکده شریعتی برگزار شد. در این مراسم خانم مهندس گرد رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی، برخی از معاونین و استادان گروه هنر به همراه مدیران ارشد این منطقه از شهرداری حضور داشتند.
برگزاری همایش "کمپین نما، هویت شهر ما" در منطقه ۱۹

به‌ گزارش می متالز، ابتدای مراسم با سخنرانی دکتر توکلی همراه شد. ایشان ضمن تشکر از میزبانی دانشکده و پس از ارائه گزارشی کوتاه از روند برگزاری این همایش اظهار داشت:

"امروز به لطف خدای متعال با همکاری این دانشکده و بهره بردن از پتانسیل خوب این مجموعه در کنار شهرداری منطقه 19 تهران که همواره حامی و پشتیبان ما در برنامه‌های مختلف بوده اند، شاهد برنامه‌ای شاخص و بزرگ هستیم. موضوعی که جزء موضوعات بنیادین در شهرداری و مقوله شهرسازی می‌باشد. این امر علاوه بر ایجاد انگیزه در جهت همسوسازی مردم با سیاست‌های شهرداری و ایجاد تعهد شهروندی بیشتر به فرهنگ‌سازی مرتبط می‌باشد که امیدواریم با تلاش‌های شبانه روزی شهرداری تهران به حد مطلوب آن برسیم".

این مقام مسوول در پایان افزود:

"آنچه که معماری ایرانی اسلامی نامیده می‌شود، موضوعی فراتر از وابستگی و کاربرد مصالح خاص است. بلکه خاستگاه فرهنگی و اقلیمی دارد و برگرفته از فرهنگ، تاریخ و گذشته عقیدتی، فرهنگی ایرانی اسلامی که هویت ایرانی را تعریف می‌کند. دستیابی به این موضوع با هویتی ایرانی-اسلامی در گرو درک معنای واقعی آن از ابتدایی‌ترین موارد تهیه طرح و طراحی نما می‌باشد. این طرح باید آنقدر قوی اجرا شود که در مخاطب تداعی کننده معنای ایرانی-اسلامی تعبیر شود و به تحقق کامل برسد."

در ادامه خانم مهندس گرد ضمن ایراد بیاناتی پیوند دانشکده با مدیریت اجرایی شهرداری تهران و توأم شدن برخی کارهای این دو حوزه را به فال نیک گرفت و تأکید کرد:

"مقوله فرهنگ‌سازی که آقای دکتر توکلی به آن اشاره نمودند بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم با این پیوند به‌وجود آمده بتوانیم از وجود اساتید این حوزه (گروه هنر و معماری دانشکده) و سایر استادان و دانشجویان بهره ببریم و این امر را به مرحله نهادینه شدن ببریم. با این کار به‌صورت علمی‌تر می‌توان به موضوع شهرسازی و مقوله‌های پیرامون آن پرداخت. ما در دانشکده شریعتی به لطف پیشکسوتان این علم (هنر معماری) که به خوبی برای ما به یادگار گذاشته‌اند و ما باید آن را حفاظت نماییم، پتانسیل خوبی در رشته معماری داریم و آمادگی مراودات و پروژه‌های مشترک فی‌مابین را داریم. ما میزبان بسیاری از آزمون‌های نظام مهندسی در دانشکده هستیم و امیدواریم این پیوند و تعامل با شهرداری و بخش‌های آن به‌خوبی پیش برود و شاهد برنامه‌ها و پروژه‌های خوب و کاربردی در سطح شهر و فراتر نیز باشیم".

پایان بخش این مراسم با سخنرانی مهندس مهدی صالحی مدیرکل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران ادامه یافت و با برگزاری کارگاه‌هایی با عناوین: آسیب‌شناسی نماهای منطقه 19 شهردای تهران، کارگاه آموزشی اجرای نمای آجر، کارگاه آموزشی اجرای نمای خشک و تشریح راهنما و موازین طراحی نما توسط آقایان: دکتر علایی و عضو هیأت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر حمید جعفریان و مهندس محمدمهدی عابدی همراه بود.

اهدای لوح و تقدیرنامه به برگزیدگان و ارائه‌دهندگان مقاله در این همایش، پایان بخش این مراسم بود.

عناوین برگزیده