تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۸۲۲۳۳

اطلاعات تکمیلی از هواپیمای تهران – ماهشهر | همه مسافران سالم هستند

می متالز - پرواز تهران - ماهشهر امروز صبح تهران را به قصد ماهشهر ترک کرده بود که در هنگام نشستن در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد. البته همه مسافران سالم هستند.
اطلاعات تکمیلی از هواپیمای تهران – ماهشهر | همه مسافران سالم هستند

به گزارش می متالز، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: این هواپیما زمانی که در باند فرودگاه ماهشهر به زمین نشست که پس از لندینگ از باند خارج شد.

محمدرضا رضائی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشته است و فقط از باند خارج شده است. مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان اضافه کرد خوشبختانه هواپیما آتش نگرفت  و همه مسافران با سلامت از هواپیما خارج شدند.

این هواپیما از نوع بوئینگ MD با ۱۳۶  مسافر (بعضی هم نوشته اند 135 مسافر) در ساعت ۷:۳۰ بر باند فرودگاه ماهشهر فرود آمد که خوشبختانه با بسیج امکانات فرودگاه ماهشهر و نیز حضور خودروهای آتش نشان موارد ایمنی برای جلوگیری از آتش گرفتن هواپیما انجام و مسافران به سرعت از هواپیما خارج شدند.

جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز ضمن تایید این خبر گفت: خوشبختانه مسافران همگی در سلامت هستند و بررسی دقیق این موضوع توسط کارشناسان در حال انجام است. فرودگاه ماهشهر فرودگاه اختصاصی منطقه اقتصادی پتروشیمی این شهرستان می‌باشد.

همچنین خبرگزاری صداوسیما در گزارشی نوشت، هواپیمای کاسپین از نوع بوئینگ MD  بوده و به هنگام فرود، به علل نامعلوم نتوانسته است سرعت خود را در حد استاندارد کاهش دهد و در نتیجه ارابه‌های فرود آن شکسته و جدا شده است.
 بر اساس اطلاعات موجود، هواپیمای MD به علامت ثبت EP-CPZ متعلق به هواپیمایی کاسپین با شماره پرواز ۶۹۳۶ ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه ماهشهر حرکت کرده و پس از فرود، هواپیما از انتهای باند خارج شده و بعد از عبور از فنس‌های انتهای باند، وارد ابتدای اتوبان ماهشهر- اهواز شده است.هنگام فرود، ارابه‌های فرود هواپیما جدا شده و سپس اندکی سُر خورده و متوقف شده است. شاهدان عینی و مسافران از سرعت بالای هواپیما به هنگام فرود خبر می‌دهند. خوشبختانه همه مسافران این پرواز در سلامت کامل و از طریق در‌های خروج اضطراری موفق به خروج از هواپیما شدند. هم اکنون کارشناسان بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی کاسپین به محل حادثه اعزام شده اند تا علت حادثه را بررسی کنند.

عناوین برگزیده