تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۸۲۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد تاکید کرد:

رشد ۴۵ درصدی بیمه نامه های عمر در «بپاس»

می متالز - بیمه پاسارگاد از لحاظ ترکیب پرتفوی بیمه ای نسبت به سایر شرکت های بیمه ای، از دو امتیاز یا نقطه قوت برخوردار است.
رشد ۴۵ درصدی بیمه نامه های عمر در «بپاس»

به گزارش می متالز، اکثر سهم های بازار سرمایه در سال جاری افزایش قیمت زیادی داشته اند و گروه بیمه هم جزو پر بازده های سال جاری بوده است.
به اعتقاد بعضی کارشناسان بازار سرمایه، تداوم رشد قیمت سهم ها منوط به رشد سودآوری شرکت ها خواهد بود و در حقیقت شرکت هایی که روند سودآوری مثبتی داشته باشند، ریسک افت قیمت کمتری هم خواهند داشت.

معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در خصوص پیش بینی روند سودآوری صنعت بیمه بیان کرد: انتظار می رود سودآوری شرکت های بیمه در سال آینده، سیر صعودی داشته باشد. سودآوری شرکت های بیمه از دو محل درآمد سرمایه گذاری ها و نیز درآمد فروش بیمه نامه است. با توجه به نرخ سود بانکی، رشد بازار سرمایه و وضعیت سایر بازارها، به نظر می رسد درآمد سرمایه گذاری های صنعت بیمه در سال ۹۹ بیش از امسال باشد. همچنین افزایش قیمت دارایی هایی همچون خودرو و املاک و... مبلغ بیمه نامه ها را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین شرکت های بیمه نه تنها دغدغه افت سودآوری ندارند، بلکه احتمالا سال آینده سود بالاتری هم محقق خواهند کرد. ضمن اینکه بعضی شرکت های بیمه، سرمایه گذاری هایی در بازار سهام داشته اند که با رشد بازار سرمایه، قیمت سهم ها نیز افزایش داشته است؛ ولی از آنجا که هنوز فروش سهم ها اتفاق نیفتاده، سود حاصل از این سرمایه گذاری هم در صورت های مالی شرکت ها شناسایی نشده است.

مدیرعامل «بپاس» در ادامه گفتگو، در رابطه با وضعیت شرکت بیمه پاسارگاد گفت: تمرکز شرکت بیمه پاسارگاد در رشته بیمه عمر و زندگی است. فروش بیمه های عمر در شرکت بیمه پاسارگاد رشد چشمگیری داشته و حجم صدور بیمه نامه های عمر در سال جاری حدود ۴۵ درصد بیش از سال ۹۷ بوده است. تعداد بیمه شدگان در رشته عمر و زندگی در این شرکت به ۴.۵ میلیون نفر رسیده و پیش بینی می شود سال آینده بیمه نامه های عمر انفرادی با شیب بیشتری نسبت به امسال، رشد کند.

وی در مورد دلایل رشد این رشته بیمه ای در سبد محصولات بیمه پاسارگاد اظهار کرد: این رشد مرهون تلاش و تجربه شبکه فروش شرکت و نیز رضایت بیمه گزاران قبلی و تبلیغات توسط بیمه گزاران شرکت ایجاد شده است.

ضمیری با اشاره به دو شاخصه مثبت در ترکیب پرتفوی بیمه ای شرکت بیمه پاسارگاد گفت: بیمه پاسارگاد از لحاظ ترکیب پرتفوی بیمه ای نسبت به سایر شرکت های بیمه ای، از دو امتیاز برخوردار است. نخست آنکه حدود ۶۰ درصد پرتفوی شرکت را بیمه نامه های عمر تشکیل می دهد و این ترکیب، مطابق با استانداردهای جهانی است. دومین شاخصه مثبت روند افزایشی بیمه نامه های عمر در ترکیب پرتفوی این شرکت است. سال ۹۷ حدود ۵۲ درصد از سبد محصولات شرکت را بیمه نامه های عمر تشکیل می داد که امسال به ۶۰ درصد رسیده و پیش بینی می شود سال ۹۹ بیمه نامه های عمر و زندگی، سهم بیشتری در سبد محصولات بیمه پاسارگاد داشته باشد.

وی اضافه کرد: نکته حایز اهمیت این است که شرکت های بیمه در صورت فروش بیمه نامه های عمر و زندگی، توان سرمایه گذاری منابع خود در بخش مناسب را داشته باشند. نقطه قوت بیمه پاسارگاد، حضور در یک گروه مالی قوی است و با تکیه بر حضور در گروه مالی پاسارگاد، شانس بیشتری برای یک سرمایه گذاری مناسب و سودآور داریم. به مدد همین نقطه قوت، امسال ۶۰ میلیارد تومان بیش از آنچه پیش بینی شده بود برای بیمه گزاران عمر و زندگی، سود محقق کرده ایم. قرار بوده امسال به بیمه گزاران عمر و زندگی، تضمینی، ۱۶ درصد سود پرداخت شود ولی به نظر می رسد امسال بیش از ۱۹ درصد سود به بیمه گزاران عمر پرداخت خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقات مثبت در بیمه پاسارگاد عملکرد مثبت بخش IT در شرکت بوده و در حال حاضر از مرحله صدور بیمه نامه تا محاسبات ریاضی به صورت اتوماتیک محاسبه شده و دارا بودن یک سیستم برای ثبت اطلاعات ۴.۵ میلیون بیمه گزار، از نقاط قوت بیمه پاسارگاد است.

عناوین برگزیده