تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۸۲۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

علت لغو عرضه 2 بلوک «البرز» و «اتکام»

می متالز - علت لغو عرضه دو بلوک 17.3 و 11.44 درصدی بیمه البرز و بیمه اتکایی ایرانیان اعلام شد.
علت لغو عرضه 2 بلوک «البرز» و «اتکام»

به گزارش می متالز، ابوالقاسم شمسی جامخانه درباره علت لغو عرضه دو بلوک 17.3 و 11.44 درصدی بیمه البرز و بیمه اتکایی ایرانیان که قرار بود سه شنبه 29 بهمن در بورس و فرابورس انجام شود  گفت: علت این تصمیم ناشی از آخرین مصوبه هیات واگذاری در مورد سود فروش اقساطی بود که باید در عرضه های پیش رو رعایت می شد.

وی ادامه داد: بنابراین درحالی شرایط فروش اقساطی این دو بلوک باید اصلاح می شد که از سوی دیگر طبق مفاد دستورالعمل معاملات در بورس و فرابورس ، تغییر در برخی شرایط فروش بلوکی به منزله انصراف فروشنده بوده و باید مجددا" فرایند طی شود. در این رابطه موضوع با رئیس سازمان بورس مطرح و با مساعدت و موافقت هیات مدیره سازمان بورس ، مقرر شد این دو بلوک در اسرع وقت آگهی شوند.

عضو هیات عامل و معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه ها سازمان خصوصی سازی افزود: با این اوصاف انتظار می رود طی یک هفته یا 10 روز آینده ، دو بلوک 17.3 و 11.44 درصدی "البرز و اتکای" آگهی شوند و زمینه فروش این دو شرکت با همان قیمت قبلی فراهم شود.

شمسی جامخانه در پاسخ به این سئوال که با توجه به رونق بازار سرمایه ، سازمان خصوصی سازی چه برنامه ایی برای واگذاری بنگاه ها و ورود شرکت های جدید به بازار سهام دارد، توضیح داد: طبق مصوبات هیات واگذاری ، فروش خرد و بلوک سهام شرکت های دولتی در هفته های آینده انجام می شود و برای پذیرش شرکت های جدید و عرضه های اولیه ، برنامه ایی درحال تهیه و تدوین است که بعد از نهایی شدن ، اعلام خواهد شد.

عناوین برگزیده