تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۵۳۵
کد خبر: ۸۲۵۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
به هر کد معاملاتی 51 سهم رسید

عرضه اولیه سهام | یک میلیون و 178 هزار نفر «فروی» خریدند

می متالز - امروز شاهد عرضه اولیه 10 درصدی سهام شرکت ذوب روی اصفهان در فرابورس ایران بودیم. در این بین به هر کد معاملاتی 51 سهم رسید.
عرضه اولیه سهام | یک میلیون و 178 هزار نفر «فروی» خریدند

به گزارش می متالز، بر اساس اطلاعات موجود تا این لحظه به هر نفر در عرضه اولیه ذوب روی اصفهان حدود 51 سهم رسیده است که اگر حجم عرضه را 60 میلیون سهم در نظر بگیریم (بر اساس اطلاعیه عرضه اولیه) تعداد یک میلیون و 178 هزار نفر در این عرضه اولیه شرکت کرده‌اند. هر نفر حدود 71400 تومان سهام در این عرضه اولیه خریداری کرده است. البته فرابورس تعداد شرکت‌کنندگان را بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده است.

 در چنین شرایطی صف معاملاتی که برای این سهم در لحظات نخست پیش‌گشایش روز شنبه به ثبت می‌رسد کاملا جالب توجه خواهد بود. به خصوص پس از تجربه عرضه‌های اولیه اخیر مانند «وآوا» که به هیچ آلارم حباب قیمتی توجه ندارد باید منتظر ماند که عاقبت سهام تازه‌وارد چه خواهد بود.

 باید به مدیران بالادستی اقتصاد کشور تذکر داد که بازار سهام عطش عرضه‌های اولیه به مراتب سنگین‌تر را دارا است و می‌توانید به راحتی عرضه‌های اولیه در حد سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را در شرایط امروز بازار انجام دهید. با فرض این‌که ده درصد عرضه اولیه «شستا» نقدینگی حدود 2500 تا 3 هزار میلیارد تومان را می‌طلبد.

در این‌خصوص بیشتر بخوانید:

 عرضه اولیه چیست؟ بهترین زمان برای عرضه اولیه سهام

عناوین برگزیده