تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۳۷
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۲۲۲۸۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مؤسسه تحقیقاتی CRU خبر داد

کاهش هزینه‌های کمپانی ساترن کاپر در سال 2019

می متالز - کمپانی ساترن کاپر (Southern Copper) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری در کشورهای پرو و مکزیک به احتمال زیاد به کاهش هزینه‌های تولید این کمپانی در سال آینده منجر خواهد شد.
کاهش هزینه‌های کمپانی ساترن کاپر در سال 2019

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، کمپانی ساترن کاپر، حدود 1/26میلیارد دلار در پروژه توسعه‌ای Toquepala، واقع در کشور پرو، هزینه کرده است. انتظار می‌رود که تولید در سه‌ماهه جاری آغاز شود و زمانی که معدن مذکور به تولید کامل خود دست یابد، به تولید 100هزار تن مس در سال دست خواهد یافت. همچنین در گزارش اخیرِ این کمپانی، 3هزار و 100تن تولید مولیبدن در هر سال برآورد شده است.
به علاوه، ساترن کاپر قصد دارد، تولید در معدن سن مارتین در کشور مکزیک را پس از یک وقفه تولیدی یازده ساله بار دیگر از سر گیرد. انتظار می‌رود این طرح نیز در کاهش هزینه‌های نقدی کمپانی نقش مهمی داشته باشد. کمپانی ساترن کاپر با هدف احیای ظرفیت 8 هزار تنیِ تولید مس در معدن سن مارتین، سرمایه‌گذاری 77میلیون دلاری را شروع کرده است.
تمام طرح‌های مذکور به کمپانی ساترن کارپر کمک می‌کند تا هزینه‌های نقدی خود را کاهش دهد؛ به‌طوری‌که این موضوع در طول سال جاری نیز دیده شد.
خالص سود کمپانی در سه‌ماهه سوم سال جاری 8/2درصد افت پیدا کرد و 369میلیون دلار گزارش شد که عمدتاً به‌دلیل قیمت‌های پایین مس و رشد مالیات و عوارض بوده است. اما درآمد این کمپانی به‌دلیل افزایش صادرات مس، روی، نقره و مولیبدن، همچنین به‌دلیل افزایش قیمت مولیبدن، 2/8درصد رشد پیدا کرد و به 1/72میلیارد دلار رسید. طبق گزارش ساترن کاپر، تولید مس این کمپانی 1/1درصد افزایش یافت و به 223 هزار و 921 تن رسید.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده