تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۲۶۴۶۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

مجوز بهره‌برداری از معادن در حوزه آبریز سد اکباتان همدان صادر نشود

‌می‌متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سازمان صمت استان با هماهنگی بیشتر، مجوز بهره برداری در مناطق حساسی، چون حوزه آبریز سد اکباتان را ندهد.

به گزارش می‌متالز، اسفندیار خزایی روز شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان همدان و معارفه سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان افزود: در این مناطق نسبت به توقف بهره برداری با هدف احیای منابع طبیعی اقدام‌های لازم صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: یکسال گذشته آتش سوزی در منابع طبیعی حوزه شهرستان همدان صفر بوده که حاصل تلاش همکاران سخت کوش این مجموعه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ارتقاء ذخیره گاه‌های جنگلی را از جمله اولویت‌های پیش روی منابع طبیعی استان دانست.

خزایی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری مدیریت آبخیزداری به صورت بیولوژیک است.

وی در ادامه در خصوص مهمترین ماموریت ها، اولویت‌ها و برخی از موضوعات پیش روی منابع طبیعی در مرکزاستان گفتگو کرد.

فرماندار همدان نیز درباره حدود انتظارات از مدیران در مرکز استان گفت: شهرستان همدان ویترین استان و برخوردار از حساسیت‌های خاصی است که باید مدیران ذیربط با انرژی مضاعف ضمن تلاش بیشتر، همواره آمادگی پاسخگویی باشند.

محمدعلی محمدی، حفظ و بهره برداری قانونی از منابع طبیعی و نظارت جدی در این راستا را مهمترین مسئولیت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دانست.

وی تاکید کرد: نباید به بهانه بهره برداری از منابع طبیعی اجازه تخریب آن، از بین بردن زیرساخت‌های روستایی و دیگر موارد با هدف کسب منافع شخصی داده شود.

در این دیدار، گودرز کیانی به عنوان سرپرست جدید اداره منابع طبیعی شهرستان همدلن معرفی و منصوب و از خدمات شاهرخ شجاعی فر با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده