تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۳۰۴۳۸۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد
بنیانگذار شرکت چدن سازان در گفتگو با «می متالز» عنوان کرد:

فولاسازان به غلتک سازان اعتماد کردند

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره شرکت چدن سازان گفت: صنایع و تولیدکنندگان فولاد به غلتک سازان داخلی اعتماد کردند.

به گزارش می‌متالز، مهندس «حسین انصاری» رییس هیات مدیره و بنیانگذار شرکت چدن سازان در حاشیه چهارمین همایش تخصصی غلتک و نورد در گفتگو با «می متالز» اظهار کرد: یکی از پربارترین همایش‌هایی که تا به امروز داشتم دوره چهارم همایش چدن سازان بود، زیرا کارشناسان و متخصصان از شرکت در این همایش استقبال کردند و این نشان می‌دهد مجموعه‌های صنعتی تشنه این نوع همایش‌ها و تبادل اطلاعات هستند و ما باید در این زمینه عملا به جای تبلیغاتی که سودی ندارد به سمت سمینار‌ها رفته تا هم تبادل اطلاعات صورت بگیرد و هم کمک کنیم تا اطلاعات هر مجموعه به روز شود.

وی با اشاره به اعتماد صنایع داخلی به چدن سازان نیز بیان کرد: یک مورد از این اعتمادسازی مربوط به فولاد مبارکه است. مثلا، ذوب آهن اصفهان و مدیران آن بودند که به ما اعتماد کردند تا برای قفسه ۹۰۰ غلتک فولادی و غلتک چدنی PMO را تولید کنیم. همچنین، این اعتماد مجموعه فولاد اکسین به ما بود که بچه‌های ما بتوانند غلتک‌های نورد ورق عریض، که در دنیا کمتر از ۱۰ تولیدکننده دارد، را تولید کنند. ما باید قدر نیروهایمان را بدانیم. بنده همیشه گفتم آرزو می‌کنم نفت نداشته باشیم تا ظهور خلاقیت در فرزندان ایران صورت بگیرد.

انصاری اضافه کرد: در حال حاضر بحث‌هایی مطرح است که در کمیسیون‌ها قیمت کمتری داده شود، اما این قیمت کمتر برای یک قطعه صنعتی مهم نیست، بلکه این کیفیت است که اهمیت بیشتری دارد. ما برای تولید محصول با کیفیت باید پارامتر‌های زیادی را رعایت کنیم. امروز تفاوت زمانی میان اطلاعات ما و رقبا حدود دو هفته است و این موضوع نیازمند هزینه است. ما برای تولید محصول باکیفیت هزینه تحقیق را پرداخت می کنیم.

وی گفت: ما از رقیب ترسی نداریم، اما نباید به دنبال انحصار بود.

انصاری با اشاره به تقدیر از درگذشتگان صنعت فولاد بیان کرد: ریخته گری دانش زیادی نیاز دارد و باید کار سختی انجام شود، معتقد هستم بیشتر کار را نیروی انسانی تشکیل می‌دهد. ما در بحث رقابت باید کرامت، انگیزه و آموزش نیروی انسانی را در نظر داشته باشیم. نمی‌توانیم بدون آموزش و تشویق، نیروی انسانی را در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به انتخاب غلتک برای فعالیت، افزود: بنده به عنوان نماینده هزار نفر از گروه صنعتی چدن سازان، غلتک سازان و سنگین صنعت کوهپایه هستم. مثلا مجموعه غلتک سازان توانسته پوسته لوکوموتیو را برای مپنا تولید کند و یا حتی Blade تولید کند. ما همیشه به دنبال قطعاتی هستیم که برای اولین بار تولید می‌شود و به این دلیل است که شرکت های ما دانش بنیان هستند. در واقع لطفی ندارد که به سراغ تولید محصولاتی برویم که باقی مجموعه ها تولید می‌کنند.

انصاری در توصیه به جوانان گفت: جوانان ما امروز توقع زندگی کردن دارند، اما باید بدانند در هیچ جای دنیا یک شبه نمی‌توان راه صد ساله را رفت. باید انتظارات را کم کرد و فکر نکنند در کشور اجاره نشین هستند و باید حداکثر تلاش خود را انجام بدهند. این ما هستیم که می‌توانیم جوانان را تشویق کنیم و در کار به آن‌ها جرات دهیم تا از شکست نترسند.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده