تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۱۹۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گروه مالی سرمایه گذاری ایرانیان از زیرمجموعه‌های ملی مس منتشر کرد،

سرمایه گذاری ۶۷ درصدی گروه مالی کیمیا مس ایرانیان در دوره سه ماهه

‌می‌متالز - گروه مالی کیمیا مس ایرانیان در گزارش صورت وضعیت پورتفوی ۳ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سالجاری، اعلام کرد که ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داده است که ۶۷ درصد آن در حوزه فلزات اساسی بوده است.

به گزارش می‌متالز، کیمیا مس ایرانیان از زیرمجموعه‌های شرکت صنایع ملی مس ایران در گزارش صورت وضعیت پورتفوی ۳ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سالجاری (حسابرسی نشده)، توانست در بخش شرکت‌های بورسی و غیر بورسی، سرمایه گذاری قابل توجهی را بویژه در بخش فلزات اساسی به میزان ۸۸۷ میلیارد تومان داشته باشد.

این شرکت که در سازمان بورس ثبت نشده است و شرکت ملی مس گزارش آن را در کدال منتشر کرده است، وضعیت پورتفوی تابستان امسال را این گونه گزارش می‌کند که ارزش بازار شرکت‌های بورسی آن (۷۲ شرکت) در پایان دوره سه ماهه تابستان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده است و مجموع سرمایه گذاری در این شرکت‌های بورسی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

مجموع سرمایه گذاری ۱۱ شرکت غیر بورسی نیز برای این گروه مالی در بهای تمام شده بیش از ۷۳۹ میلیارد تومان بوده است.

بیشترین میزان سرمایه گذاری این شرکت در این دوره سه ماهه در تنها پرتفوی بورسی پس از فلزات اساسی در فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط ۷.۹۹ درصد و محصولات شیمیایی ۳.۷۵ درصد تعلق داشته است.

لازم به ذکر است که بیشترین میزان سرمایه گذاری گروه مالی کیمیا مس ایرانیان در پرتفوی بورسی بوده و در بخش شرکت‌های غیربورسی فقط در حوزه کشاورزی و دامپروری و استخراج کانی‌های فلزی بوده است.

شرکت سرمایه گذاری کیمیا مس ایرانیان به عنوان یک نهاد مالی که به طور صد درصدی متعلق به شرکت ملی مس است با هدف خلق ارزش افزوده بالاتر از بازار پول تاسیس شده است.

این شرکت تامین سرمایه‌ای جزو اولین شرکت‌هایی در کشور است که با محوریت سرمایه گذاری در حوزه معدنی ایجاد شده است.

گفتنی است که سرمایه ثبت شده شرکت کیمیا مس ایرانیان در حال حاضر ۵ هزار میلیارد تومان است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده