تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۹۰۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات ۱۰ اردیبهشت؛

۱۶۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات خرد امروز ۱۰ اردیبهشت ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۴ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان ثبت شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی در سطح ۲ میلیون و ۷۳۷ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶۰۰ واحدی در تراز ۷۵۶ هزار و ۸۳۶ واحدی ایستاد تا روز منفی برای بازار سرمایه رقم بخورد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات خرد امروز ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۴ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومانی ثبت شده و در نهایت هم ۱۶۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد. مادامی که ارزش معاملات بالای ۷ هزار میلیارد تومان نباشد ما چنین وضعیت بی رمقی را در بازار تجربه خواهیم کرد.

غفوری افزود: امروز ۳۴ درصد بازار به عبارتی ۲۴۵ نماد در وضعیت مثبت و ۶۶ درصد به عبارتی ۵۴۱ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین ارزش سفارشات فروش امروز ۳۶۷ میلیارد تومان و ارزش سفارشات خرید ۴۱۰ میلیارد تومان ثبت شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز تعداد خریداران حقیقی ۱۱۵ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۱۸ هزار کد بود همچنین صندوق‌های کالایی شاهد بیشتر میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها بودند بیشترین خروج نقدینگی هم به صندوق‌های با درآمد ثابت اختصاص یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده