تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۰۳
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۳۷۲۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۹ درصدی تولید این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، «محمدرضا پیرحسینلو» بیان داشت: سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد و رهبر انقلاب بار دیگر با انتخابی دقیق، اهمیت اقتصاد به‌ویژه در حوزه‌ی تولید را مورد تأکید قرار دادند و مشارکت مردمی را محور این هدف متعالی عنوان کردند و ما نیز امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق این هدف ارزشمند گام برداریم.

وی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد در حالی که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تن محصول تولید شده که رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تصریح کرد: تنوع تولید محصولات چشمگیر بود با این حال اسلب، آهن اسفنجی، بریکت، بیلت و گندله از مهم‌ترین تولیدات ما در این برهه زمانی بوده است.

وی اعتماد به نظرات مردم در ظهور و تجلی ظرفیت‌های اقتصادی، تقویت انگیزه‌های عمومی برای ایجاد جهش در تولید، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در اقتصاد و تنوع‌بخشی به شیوه‌های تأمین مالی را محرک‌های افزایش تولید در این منطقه عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌ دلاری در منطقه فعالیت دارند.

پیرحسینلو در پایان تصریح کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری موید و پشتوانه‌ای برای تحقق ادعای افزایش تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است و امیدواریم به مدد ظرفیت‌های موجود در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

منبع: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده