تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۷۷۴۸

آماده‌سازی ناوگان ایران‌ایر برای حج ۱۴۰۳

‌می‌متالز - سرپرست معاونت مهندسی وتعمیرات ایران ایر گفت: ایران‌ایر در حال آماده‌سازی ناوگان پروازی برای انجام عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ است.

به گزارش می‌متالز، حسن بوذری اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود. با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان این‌که یکی از اقدامات آماده‌سازی ناوگان برای انجام پرواز‌های حج است، افزود: در حج تمتع ۱۴۰۳ ایران‌ایر از از ناوگان ایرباس (A۳۰۰-۶۰۰ ,A۳۱۰, A۳۰۰B۴) استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اورهال ۲ فروند هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ و A۳۱۰-۳۰۰ گفت: هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ تحت تعمیرات سازه‌ای (S-CHECK) و ایرباس A۳۱۰-۳۰۰ نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند.

بوذری با تاکید بر این‌که تمامی تعمیرات توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر انجام می‌شود، اضافه کرد: در این نوع تعمیرات تمامی قسمت‌های بال و بدنه، موتور‌ها و سیستم‌های الکترونیک مطابق با آخرین استاندارد‌ها و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک‌های دقیق قرار می‌گیرند. براساس برنامه ریزی صورت گرفته این هواپیما‌ها در صورت تامین قطعات مورد نیاز پیش از آغاز عملیات حج فعال خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده