تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۳۸۷۹۸
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

اخبار مثبت قیمت قراضه آهن آسیا را صعودی کرد

‌می‌متالز - فروشندگان قراضه آهن پس از کنفرانس مواد بازیافتی، قیمت پیشنهادی خود را تا ۳۹۵ دلار در هر تن افزایش داده‌اند ولی خرید قراضه در بسیاری از کشور‌های جهان به خصوص ترکیه کمتر از حد معمول ارزیابی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، چشم‌انداز مثبت در کنفرانس مواد بازیافتی لاس‌وگاس قیمت قراضه آهن را صعودی کرد. فست‌مارکت دراین‌باره نوشت احساسات مثبت تحلیل‌گران دلیلی شد تا فروشندگان آمریکایی قیمت هر تن قراضه آهن را ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار افزایش دهند. مقصد بسیاری از این محموله‌ها، کشور‌های مختلف آسیایی به خصوص ترکیه و بنگلادش است. از طرفی پیش از این افزایش قیمت، آخرین معاملات قراضه آهن ترکیه با افت ۱ دلاری در قیمت ۳۸۵ دلار به ازای هر تن انجام شد. فست‌مارکت دراین‌باره نوشت تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی و افت قیمت آن‌ها تقاضا برای قراضه آهن در ترکیه را نزولی کرده است.

سایر واردکنندگان بزرگ قراضه آهن در آسیا نیز گزارش‌هایی مشابه با ترکیه منتشر می‌کنند. در بنگلادش تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی، واردات قراضه را کاهشی کرده است، در تایوان نیز افت قیمت میلگرد در طول هفته گذشته بازار قراضه را متأثر کرد. با این حال فروشندگان آمریکایی به دلیل چشم‌انداز مثبت قیمت قراضه را افزایش دادند. اگرچه هنوز معامله‌ای با قیمت مورد نظر فروشندگان آمریکایی منعقد نشده است. آخرین قیمت قراضه آهن در کشور‌های آسیایی بر اساس گزارش فست‌مارکت به صورت جدول زیر است:

اخبار مثبت قیمت قراضه آهن آسیا را صعودی کرد

گزارش‌ها از افزایش قیمت قراضه در هند حکایت دارد، ضمن اینکه آخرین معامله قراضه آهن در بنگلادش در بازه قیمتی بالاتر از ۴۰۰ دلار به ثبت رسیده است. تصمیم آمریکایی‌ها برای افزایش قیمت قراضه آهن خیلی سریع بازار کشور‌های اروپایی را متأثر کرد و قیمت قراضه صادراتی در بعضی از بنادر اروپا را بیش از ۰.۵ درصد افزایش داد. شدیدترین افزایش قیمت در بازار قراضه اروپا نیز مربوط به ضایعات آهن ضد زنگ اروپایی بود. قیمت این ضایعات تا بیش از ۲ درصد افزایش یافتند.

چشم‌انداز قیمت قراضه هفته پیش‌رو

تقاضا برای واردات قراضه از سوی ترکیه به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده قراضه آهن در جهان کمتر از حد معمول است. فولادسازان ترکیه پس از یک وقفه کوتاه‌مدت در هفته گذشته خرید قراضه را افزایش دادند ولی خرید آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است. گزارش‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای محصولات فولادی به خصوص در خاورمیانه کاهش یافته است ولی فعالان بازار کاهش تنش‌ها و هرگونه آتش بس احتمالی را خبر خوبی برای بازار قراضه تعبیر می‌کنند، زیرا با افزایش قیمت محصولات فولادی تقاضا برای قراضه نیز افزایشی خواهد شد. در صورت ادامه شرایط فعلی قیمت قراضه آهن بر مدار نزول قرار می‌گیرد. آخرین داده‌ها از کاهش تولید فولاد در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهد. فولادسازان جهان با توجه به حاشیه سود پایین بخشی از ظرفیت خود را نیمه تعطیل گذاشته‌اند و به تعبیر تحلیل‌گران ادامه این شرایط خبر خوبی برای بازار قراضه آهن نیست.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده