تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۳۶
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۳۹۱۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان:

فرصت‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان برای توسعه بازار‌های صادراتی

‌می‌متالز - رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در آینده‌ای نزدیک بازار‌های صادراتی خود را در سایر کشور‌ها توسعه خواهیم داد.

به گزارش می‌متالز، محمد خزامی با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازار‌های ایران و جهان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق‌ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق‌های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازار‌های کشور‌های اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و پتانسیل‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها عنوان کرد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازار‌های صادراتی خود را در سایر کشور‌ها نیز توسعه خواهد داد. 

وی افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازار‌های بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف‌کنندگان ورق‌های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشور‌ها به ویژه کشور‌های اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده