تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۰۷۶۶
سرویس خبر : انرژی

نفت سنگین ایران گران‌تر شد

‌می‌متالز - جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در آوریل، برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود از بازار نفت، اعلام کرد قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در آوریل، به ۸۸ دلار و ۷۹ سنت رسید که ۵ دلار و ۳۱ سنت معادل ۶.۴ درصد، در مقایسه با قیمت ۸۳ دلار و ۴۸ سنت در مارس، افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۳ دلار و ۲۱ سنت در مقایسه با ۸۱ دلار و ۵۶ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ رسیده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در آوریل، به ۸۹ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید که ۴ دلار و ۹۰ سنت معادل ۵.۸ درصد در مقایسه با ۸۴ دلار و ۲۲ سنت در مارس، افزایش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۳ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسیده است که در مقایسه با ۸۱ دلار و ۳۸ سنت در مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۲ دلار و ۲۹ سنت معادل ۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۲ کشور است، در آوریل، به ۲۶.۵۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۴۸ هزار بشکه در روز بر مبنای ماه به ماه، کاهش داشت. تولید نفت در کنگو و ایران افزایش داشت، در حالی که در نیجریه، عراق و ونزوئلا کاهش پیدا کرد.

تولید نفت ایران در آوریل، با ۱۴ هزار بشکه در روز افزایش، به ۳.۲۱۲ میلیون بشکه در روز رسید.

هم‌زمان، تولید اعضای غیرعضو اوپک در گروه اوپک پلاس، در آوریل، به ۱۴.۴۴ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۱۹۸ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت در بحرین افزایش داشت، اما در روسیه و قزاقستان کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده