تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۴۰۹۴۲
سرویس خبر : انرژی

تولیدکنندگان نفت خارجی در ونزوئلا مجوز می‌گیرند

‌می‌متالز - واشنگتن پس از احیای تحریم‌ها علیه ونزوئلا، در حال آماده شدن برای صدور مجوز‌های محدود برای برخی شرکت‌هاست که در حال حاضر، فعالیت‌های تولید نفت در این کشور آمریکای جنوبی دارند.

به گزارش می‌متالز، منابع آگاه به رویترز گفتند: شرکت‌هایی که قبلا در ونزوئلا فعالیت می‌کنند، از جمله شرکت‌های شورون، رپسول اسپانیا، انی ایتالیایی، شرکت فرانسوی مورل اند پرام و شِل که همگی در ونزوئلا تولید نفت دارند، در اولویت دریافت مجوز قرار دارند. در عین حال، رویترز خاطرنشان کرد شرکت ریلاینس اینداستریز هند که دارایی در ونزوئلا ندارد، احتمالا هیچ مجوزی از آمریکا دریافت نخواهد کرد.

شرکت‌هایی که به دنبال ورود به ونزوئلا هستند، ممکن است در این فهرست قرار نگیرند. طببق گزارش رویترز، احتمالا این تصمیم به منظور تشویق شرکت‌هایی است که قبلا در آنجا فعالیت می‌کردند تا پروژه‌های خود را فعال کنند و به طور بالقوه فعالیتشان را گسترش دهند.

این تصمیم، در صورتی که صحت داشته باشد، نشان می‌دهد واشنگتن امیدوار است با وجود بازگشت تحریم‌ها به دلیل نقض شرایط توافق مربوط به برگزاری انتخابات آزاد در ژوئیه توسط نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به افزودن بشکه‌های نفت ونزوئلایی به بازار ادامه دهد. توافق جدید همچنین سقفی برای کسب درآمد دولت ونزوئلا از نفت ایجاد می‌کند.

آمریکا هفته گذشته، یک مجوز عمومی را تا ۱۵ نوامبر تمدید کرد که اجازه می‌دهد برخی مبادلات با شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا برای خاتمه فعالیت‌ها، انجام شود. طبق اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این مجوز تمدید شده، بازیگران اصلی در صنعت شامل هالیبرتون، شلومبرژه، بیکر هیوز هولدینگز و وِدِرفورد اینترنشنال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وزارت نفت ونزوئلا در نوامبر گذشته، اعلام کرد تولید نفت خام این کشور از ۷۸۶ هزار بشکه در روز در اکتبر، به ۸۵۰ هزار بشکه در  روز افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت PDVSA از سال میلادی گذشته، به تدریج در حال جابجایی فروش نفت به ارز دیجیتالی یواس‌دی‌تی (USDT) بوده که به تتر هم معروف است و ارزشش به دلار آمریکا مرتبط است و برای حفظ ارزش ثابت، طراحی شده است. این شرکت به دنبال تسریع استفاده از این ارز دیجیتالی است تا ریسک بلوکه شدن درآمد حاصل از فروش نفت در حساب‌های بانکی خارجی، کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده