تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۴۰۹۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند:

تدوین سند چشم‌انداز معدنی خراسان جنوبی ضرورت دارد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: لازم است سند چشم انداز معدنی استان بر اساس آخرین مطالعات معدنی و وضعیت آمایش سرزمین تدوین شود.

به گزارش می‌متالز، احمد پروین روز پنجشنبه افزود: این سند به مثابه یک سند بالادستی باید در سیاستگذاری‌های توسعه استان تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: اقداماتی در سال‌های گذشته از جمله جمع آوری اطلاعات اولیه با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن استان انجام شده که لازم است تکمیل و به‌روز رسانی شود.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: این سند با همکاری بخش خصوصی، دولتی، نخبگان و دانشگاهیان هرچه سریعتر تدوین شود تا از برخی بلاتکلیف‌ها در زمینه توسعه معادن رهایی پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تدوین سند چشم‌انداز نقش موثری در تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای دارد، بیان کرد: همچنین در این سند اولویت‌های سرمایه‌گذاری در هر کدام توانمندی‌های معدنی استان مشخص خواهد شد.

پروین افزود: خراسان جنوبی به عنوان استان معدنی کشور با ذخیره شناسایی شده هفت میلیارد تن است، در مرکز استان و شهرستان‌ها هیچ نماد معدنی ندارد.

وی تصریح کرد: ۳۰ سال است در استان کار اکتشاف معدن انجام می‌شود، اما هنوز یک دیتابیس (پایگاه داده) متمرکز نداریم و بخش معدن نمی‌تواند توانمندی‌های خود را ارائه کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلمی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده