تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۷۳۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

“فخاس” می‌تواند برای هر سهم سود ۵۶ تومانی شناسایی نماید؟

می متالز - با توجه به عملکرد ۸ ماهه منتهی به آبان مجتمع فولاد خراسان، پیش بینی می‌شود در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برای هر سهم سود ۵۶۶ ریالی شناسایی نماید.
“فخاس” می‌تواند برای هر سهم سود ۵۶ تومانی شناسایی نماید؟

به گزارش می متالز، مجتمع فولاد خراسان در آبان ماه با فروش ۱۰۴ هزار تن از محصولات (محصولات سبک ساختمانی در بازار داخل و صادراتی، شمش و سایر محصولات) درآمد ۳۸۰ میلیارد تومانی ساخته است. همچنین فخاس در دوره ۸ ماهه منتهی به ابان ۹۸ درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی ساخته است.

افت ۸۳ میلیاردی درآمد فخاس در آبان ماه

درآمد آبان ماه فخاس نسبت به مهر ماه کاهش یافته است. فخاس در مهر ماه  میلیارد تومان درآمد ساخته است اما در آبان ماه درآمد فخاس به ۳۸۰ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد آبان ماه فخاس نسبت به مهر ماه ۱۸% (معادل کاهش ۸۳٫۵ میلیاردی) کاهش یافته است.

کاهش درآمد آبان ماه علی‌رغم افزایش نرخ فروش محصولات به دلیل کاهش مقداری فروش رقم خورده است. فخاس در مهر ماه ۱۲۴ هزار تن فروش داشته است اما در آبان ماه فروش فخاس با کاهش ۲۰ هزار تنی به ۱۰۴ هزار تن رسیده است.

اما نرخ فروش محصولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه افزایش یافته است. محصولات سبک ساختمانی در بازار داخلی و شمش داخلی از مهمترین محصولات فخاس به شمار می‌روند که در بیشترین وزن را در سبد فروش فخاس دارند. هر دور محصول در آبان ماه نسبت به مهر ماه افزایش ۲ درصدی نرخ فروش را تجربه کرده‌اند.

به این ترتیب درآمد آبان ماه به دلیل کاهش مقداری فروش افت کرده داشته است.

روند درآمد ماهانه فخاس حاکی از آن است که از خرداد ماه تا مهر ماه روند صعودی را طی کرده است اما در آبان ماه مسیر صعودی شکسته شده و با کاهش درآمد همراه است. اما به طور کلی درآمد آبان ماه نسبت به خرداد ماه رشد داشته و از ۲۱۸ میلیارد تومان در خرداد ماه به ۳۸۰ میلیارد تومان در آبان ماه رسیده است.

افزایش بیش از هزار میلیاردی درآمد تجمیعی فخاس

فخاس در دوره ۹ ماهه منتهی به آبان ۹۸ درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی ساخته است اما در مدت مشابه سال قبل درآمد تجمیعی فخاس ۱٫۸ هزار میلیارد تومان است به این ترتیب درآمد تجمیعی فخاس رشد ۱٫۲ هزار میلیارد تومانی داشته که در پی رشد مقداری فروش و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات رقم خورده است.

پیش بینی سود خالص ۵۶۶ ریالی برای هر سهم در دوره ۹ ماهه

با توجه به میانگین درآمدی فخاس در دوره ۸ ماهه و همچنین میانگین حاشیه سود ۱۵ درصدی می‌توان انتظار داشت فخاس برای هر سهم در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ سود ۵۶۶ ریالی شناسایی نماید.

میانگین درآمد ماهانه فخاس طی ۸ ماه سال جاری ۳۷۸ میلیارد تومان است گه با این میانگین درآمدی انتظار می‌رود در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ درآمد ۳۴۰۱ میلیارد تومان محقق نماید.

میانگین حاشیه سود فخاس ۱۵% است که پیش بینی می‌شود با توجه به درآمد پیش بینی ۳۴۰۱ میلیارد تومانی انتظار می‌رود سود خالص ۵۱۰ میلیارد تومانی شناسایی نماید. بنابراین با این میزان سود خالص، می‌توان برای هر سهم سود ۵۶۶ ریالی متصور بود.

عناوین برگزیده