تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۰۵
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۹۰۸۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سی ان ان مانی منتشر کرد

فورد خودروهای الکتریکی اش را در مکزیک می سازد

می متالز - فورد نسل بعدی خودروهای تمام الکتریکی خود را به جای کارخانه ای در میشیگان، در مکزیک تولید خواهد کرد.
فورد خودروهای الکتریکی اش را در مکزیک می سازد

به گزارش می متالز، این خودروساز ماه ژانویه اعلام کرده بود که 700 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند و 700 شغل در فلت راک میشیگان ایجاد خواهد کرد.

آن زمان این خبر همزمان با ورود ترامپ بود و او ادعا کرده بود که خودروسازان را متقاعد کرده که شغل ها را به خانه بیاورند.

مارک فیلدز، مدیرعامل فورد آن زمان گفت طرح میشیگان به عنوان رای اعتماد به دولت ترامپ بوده است.

حالا این شرکت می گوید هنوز هم برنامه هایی برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل های جدید در میشیگان را ادامه خواهد داد، اما در آنجا خودروهای خودران را به جای خودروهای الکتریکی تولید خواهد کرد.

در واقع الان هم انتظار می رود 850 شغل به جای 700 شغل ایجاد شود. همچنین این سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در کارخانه میشیگان به جای 700 میلیون دلاری که هدفگذاری شده بود به 900 میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

این شرکت، همراه با هر خودروساز دیگر، فشار زیادی به ساخت خودروهای خودران وارد می کنند.

این شرکت خودروهای الکتریکی خود را در سالن فعلی خود در کواوتیتلان مکزیک در سال 2020 تولید خواهد کرد؛ اما هیچ شغلی به آن اضافه نمی شود. فورد در حال حاضر در آنجا فیستا (Fiesta) را تولید می کند که چندان هم محبوب نیست.

کلی فلکر، سخنگوی فورد گفت: ما ظرفیت های مازادی در این طرح داریم.

فورد همچنین سعی دارد در بازی اتومبیل های الکتریکی وارد شود. او در حال حاضر یک وسیله نقلیه الکتریکی دارد که اصلا در برابر مدل 3 تسلا و GM's Chevy Bolt که هرکدام 35 هزار دلار قیمت دارد و می تواند بیش از 200 مایل حرکت کند، رقابتی نیست.

نقل و انتقال تولید خودروی الکتریکی به مکزیک می تواند هزینه ساختن خودروها را کاهش دهد. اما تولید خودرو در مکزیک ریسک هایی هم دارد از جمله اینکه ترامپ می تواند مالیات های سنگینی برای خودروهای تازه تولید شده در مکزیک وضع کند، مخصوصا که آنها به دنبال بازنگری در مذاکرات تجاری NAFTA هستند.

فورد همچنین در حال پیشبرد برنامه هایش برای ساخت تمام اتومبیل های کوچک در بازارهای امریکا است. فورد هیچ تولیدی در امریکا را تعطیل نخواهد کرد. او طرح تولید خودروهای کوچک در مکزیک را رها کرد به دلیل این که در آنجا تقاضا بسیار ضعیف بود.

همه خودروسازان بزرگ برخی از تولیدات برای بازار امریکا را در مکزیک می سازند و همه آنها برای ساخت خودروهای طرح امریکایی به تامین کنندگان قطعات مکزیکی وابسته اند.

خودروسازان چند وقت پیش در ملاقات با مایک پنس، معاون رییس جمهوری امریکا در مورد دورشدن از قرارداد نفتا ابزار نگرانی کردند.

عناوین برگزیده