تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۱۲۸۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان خبر داد:

جلوگیری از حضور واسطه‌ها در مزایده مواد اولیه معدنی/ صدور مجوز ۲ کارخانه تولید آهن اسفنجی

می متالز - استاندار کرمان گفت: در جلسه با معاون وزیر صمت مقرر شد برای تامین مواد اولیه کارخانه های تولید کنسانتره آهن به ویژه کارخانه های بخش خصوصی، تولیدکنندگان سنگ آهن و کلوخه موظف هستند به میزانی که دولتی هستند تولید خود را از طریق مزایده فقط به کارخانه‌های تولید کنسانتره بفروشنده و به میزان سهامی که خصوصی هستند می توانند تولید خود را خارج از مزایده بفروشند.
جلوگیری از حضور واسطه‌ها در مزایده مواد اولیه معدنی/ صدور مجوز ۲ کارخانه تولید آهن اسفنجی

جلوگیری از حضور واسطه‌ها در مزایده مواد اولیه معدنی/صدور مجوز ۲ کارخانه تولید آهن اسفنجی

به گزارش می متالز، "محمدجواد فدائی" در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات استان در جلسات متعدد در تهران طی روزهای اخیر اظهار کرد: در جلسه ای که با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، سرپرست وزارتخانه با افزایش تولید کارخانه گوهر زمین به ۳۰ میلیون تن در سال موافقت کرد.

وی افزود: در این جلسه درباره نحوه برگشت بخشی از حقوق دولتی معادن به استان بحث شد که قرار شد استان پیشنهاد را به دفتر معاون اول رییس جمهور ارائه بدهد و وزارتخانه برای تصویب آن در هیات دولت پیگیری کند.

فدائی با اشاره به طرح مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان بیان کرد: مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز۴۲۰۰ تومانی و مجوز به کارخانه روغن‌نباتی گلناز کرمان برای واردات مواد اولیه اختصاص بدهد.

استاندار کرمان گفت: همچنین برای پیگیری مشکلات واحدهای معدنی استان کرمان جلسه ای با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم که در این جلسه دو مجوز تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون تن و ۱.۷ میلیون تن در سال به بخش خصوصی در سیرجان ارائه شد.

وی افزود: مشکلی که خیلی از واحدهای صنعتی دارند، قیمت خرید مواد اولیه است و سال قبل خیلی با این مسائل درگیر بودیم و قرار شد جلساتی برای قیمت گذاری مناسب برگزار و قیمت نهایی و مصوب شود تا مشکل برای همیشه رفع شود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه بعضا در مزایده مواد اولیه واسطه ها برنده شده و با قیمت بالاتری این مواد را به کارخانه داران می فروشند، اظهار کرد: در جلسه با معاون وزارت صمت قرار شد بعد از این واسطه ها در مزایده ها شرکت نکنند و تنها کارخانه داران در مزایده شرکت کنند.

استاندار کرمان گفت: همچنین مقرر شد برای تامین مواد اولیه کارخانه های تولید کنسانتره آهن به ویژه کارخانه های بخش خصوصی، تولیدکنندگان سنگ آهن و کلوخه موظف هستند به میزانی که دولتی هستند تولید خود را از طریق مزایده فقط به کارخانه‌های تولید کنسانتره بفروشنده و به میزان سهامی که خصوصی هستند می توانند تولید خود را خارج از مزایده بفروشند.

وی افزود: زمان برگزاری مزایده ها نیز باید به گونه ای باشد که کارخانه های تولید کنسانتره بدون مواد اولیه نمانند و تعطیلی و بیکاری کارگران آنها را موجب نشود.

فدائی تصریح کرد: همچنین قرار شد معاون معدنی وزیر صمت موضوع فروش سنگ آهن با ترک تشریفات مزایده و به نرخ به صورت درصدی از قیمت شمش فولاد را در جلسه سران قوا مطرح و حتی الامکان به تصویب برساند.

وی بیان کرد: در جلسه با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد شرکت گهرزمین میزان تولید سنگ آهن و نحوه فروش و قیمت گذاری آن را به معاونت معدنی پیشنهاد کند تا بررسی شود و گهرزمین درخواست افزایش تولید سنگ آهن تا ۳۰ میلیون تن در سال جاری را به معاونت ارائه دهد تا مجوز و اصلاحیه موردنظر صادر شود.

استاندار کرمان گفت: قرار شد براساس دستورالعمل کارشناسی شده وزارت صمت بهره برداران عمده معادن استان را موظف کند که بخشی از کار اکتشافی استان را به عهده بگیرند و حل مشکل اکتشاف زغال سنگ استان نیز در قالب این دستورالعمل تعیین تکلیف خواهد شد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه با کلیات واگذاری خارج از مزایده پهنه های اکتشافی به شرکت‌های بزرگ موافق است.

عناوین برگزیده