تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۳۸۰۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

صنعت فولاد ایران هدف جدیدترین تحریم‌های آمریکا

‌می‌متالز - وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا تحریم‌های جدیدی را پنجشنبه اخیر علیه ایران اعلام کرد که شامل پنج شرکت در حوزه‌های مختلف می‌شود که مواد اولیه تولید فولاد را به شرکت فولاد خوزستان ایران ارائه می‌کنند. به گفته این وزارتخانه، تحریم‌های اعمال شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، در پاسخ به حمله یکشنبه گذشته ایران به اسرائیل بوده است.

به گزارش می‌متالز، وزارت خزانه‌داری آمریکا خاطرنشان کرد که بخش فلزات ایران سالانه «معادل چند میلیارد دلار درآمد» دارد که اکثریت آن از صادرات فولاد است. فولاد خوزستان که در ژانویه ۲۰۲۰ به عنوان یکی از هدف‌های تحریم‌های ایالات متحده تعیین شد، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد ایران است.

آخرین دور تحریم‌ها شرکت PSI DMCC مستقر در دوبی را در بر گرفته است که یکی از شرکت‌های وابسته به فولاد خوزستان است، که وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته که به تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید فولاد از تامین‌کنندگان خارجی از طرف فولاد خوزستان کمک کرده و همچنین صادرات فولاد را از طرف این فولادساز ایرانی را تسهیل نموده است.

آمریکا همچنین شرکت‌هایی را که در اروپا ثبت شده اند و توسط فولاد خوزستان برای تامین قطعات و تسهیل صادرات استفاده می‌شود، هدف قرار داده است. از جمله شرکت‌های نام برده در این پرونده شرکت‌هایی مستقر در آلمان، ترکیه و هنگ کنگ نیز می‌باشند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده