تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۱۶۴۴۸
سرویس خبر : انرژی

تلفات شبکه برق کشور برای نخستین بار تک رقمی شد

می متالز - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع نیروی برق، تلفات شبکه برای نخستین بار در کشور تک رقمی شد و به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت.
تلفات شبکه برق کشور برای نخستین بار تک رقمی شد

به گزارش می متالز، همایون حائری روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار داشت: در سال گذشته این میزان به ۹.۸ درصد کاهش یافت که با توجه با شرایط اقتصادی گام مهمی در افزایش بهره وری شبکه بود.

وی ادامه داد: سال گذشته با مدیریت صحیح مصرف برق در کشور، پیک بار شبکه ۳ هزارو ۸۰۰ مگاوات کاهش یافت که این میزان کاهش معادل صرفه جویی در احداث یک نیروگاه پنج هزار و ۲۰۰ مگاواتی بود، هدف از مدیریت مصرف علاوه برق حفظ پایداری شبکه، افزایش رفاه مردم و توسعه اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در کشور وجود دارد که ۱۲۰ هزار کیلومتر آن تبدیل به شبکه کابلی خودنگهدار شده که علاوه بر کاهش تلفات انرژی در زیباسازی مبلمان شهری تاثیر بسزایی دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به وضعیت اقلیمی هرمزگان گفت: این استان به خاطر قرار گرفتن بیشتر مناطق آن در نوار ساحلی دارای آب و هوایی شرجی با رطوبت بسیار بالاست که اجرای شبکه خودنگهدار توانسته ضریب اطمینان شبکه را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

در پایان این آیین هاجر عبدی به عنوان مدیرعامل توزیع برق هرمزگان معرفی و از تلاش‌های محمد ذاکری مدیرعامل سابق و علیرضا رنجبر سرپرست این شرکت قدردانی شد.

هاجر عبدی نخستین بانوی صنعت برق کشور است که از سوی مدیرعامل شرکت توانیر به این سمت منصوب شده است.

وی تا پیش از این مسوولیت معاونت منابع انسانی شرکت برق منطقه ای هرمزگان را برعهده داشت.

عناوین برگزیده