تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۲۹۸۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران خبر داد:

انعقاد بیش از 10 تفاهم‌نامه با ارگان‌های فعال معدن و صنایع معدنی/ امضای 3 قرارداد با فولادمبارکه اصفهان

می متالز - مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: پروژه‌های تحقیقاتی بزرگی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تعریف شده اند که بسیاری از آنها منجر به قرارداد شده و استارت کاری آن زده شده است. این مرکز بیش از 10 تفاهمنامه همکاری با نهادها و ارگان‌های فعال در حوزه معدن داشته است که از جمله آنها می‌توان به فولادمبارکه اصفهان اشاره کرد.
انعقاد بیش از 10 تفاهم‌نامه با ارگان‌های فعال معدن و صنایع معدنی/ امضای 3 قرارداد با فولادمبارکه اصفهان

وفایی فرد

به گزارش می متالز، مجید وفایی فرد با بیان این مطلب در ادامه افزود: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با رویکرد انجام تحقیقات در بخش فرآوری و اشل آزمایشگاهی و پایلوت طرح ریزی و بنا شده، طی 3 سال گذشته اقداماتی را انجام داده است که منجر به حرکت این مرکز به سمت توسعه تکنولوژی و فناوری شده است.

وفایی فرد درخصوص همکاری با شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: تفاهمنامه ای میان فولادمبارکه اصفهان و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در زمینه پژوهش به امضا رسیده که منجر به انعقاد 3 قرارداد شده است. یکی از آنها در زمینه بازفرآوری باطله‌های صنعت فولاد بود که پروژه تحقیقاتی برای آن تعریف کردیم. همچنین پروژه پایش آلاینده های زیست محیطی نیز منجر به قرار داد شده است. در زمینه ممیزی آب در واحدهای ایمیدرو، اصلاح و بهبود خط فرآوری شرکت طلای زرشوران، تیتانیوم کهنوج و آنالیز نمونه های اکتشافی ایمیدرو که از قبل هم بوده و در شرف اتمام است نیز قراردادهایی منعقد شده است.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته موفق شدیم پروژه مطالعات تحقیقاتی عناصر نادر خاکی را بعد از حدود 4 سال فعالیت روی آن، در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسانده و با حضور معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزیر صمت و جمعی دیگر از معاونان وزارت صمت آن را افتتاح کنیم که نتیجه آن انجام پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با همکاری ایمیدرو برای اولین بار در کشور بود.

وی در این زمینه افزود: البته طرح عناصر نادر خاکی مربوط به ایمیدرو است اما بخش فرآوری و مطالعات پایلوت آن توسط مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام شده و عملا دانش فنی و تولید محصولات سری سبک و سنگین عناصر نادر خاکی در اشل نیمه صنعتی در کشور محقق شد.

وفایی فرد درخصوص برنامه‌های این مرکز در سال 99 نیز گفت: در سال جدید استارت یکسری از پروژه‌ها به تازگی زده شده و برنامه‌ریزی برای انجام آنها در حال اجراست. البته یک جلسه پایش نیز در ایمیدرو داشتیم تا مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران بتواند در بحث ژئومتالورژی، اقتصاد و بهره وری سبز و ادامه کار آنالیز نمونه‌های اکتشافی را در غالب یک موافقت نامه جدید با ایمیدرو به سرانجام برسانیم و به وظایف خود در بخش تحقیقات و همچنین ارائه خدمات در مرکز برای پروژه های در دست اجرای آن اهتمام ورزیم.

عناوین برگزیده