تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۳۰۵۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در ماه آگوست؛

افت صادرات سنگ آهن چین نسبت به ماه ژوئن

می متالز - روز سه شنبه سازمان بنادر Pilbara گزارش داد که صادرات سنگ آهن به چین در ماه آگوست بهبود یافته است، اما هنوز با رکورد ۴۶.۲ میلیون تنی حمل شده از بندر Hedland در ماه ژوئن فاصله بسیاری دارد. اطلاعات مربوط به ماه ژوئیه نشان داد که صادرات بیش از ۱۷٪ کاهش یافته و به ۳۸.۱۴ میلیون تن از رکورد ۴۶.۱۸ میلیون تنی ژوئن رسیده است.
افت صادرات سنگ آهن چین نسبت به ماه ژوئن

به گزارش می متالز، همین امر باعث شد تا برخی از مفسران و تحلیلگران حدس بزنند که چین برای انتقام از استرالیا به همان روشی که عوارض  واردات جو استرالیا و تحقیقات ضد دامپینگ علیه نوشیدنی های استرالیایی انجام شده، واردات سنگ آهن استرالیا را منع کرده است.

صادرات سنگ آهن ماه آگوست به چین از بندر Hedland با حجم ۳۸.۱۴ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت اما صادرات در ماه آگوست از طریق بندر Hedland به چین با حجم ۴۰.۱۶ میلیون تن فقط ۵ درصد رشد داشته است.

کل صادرات سنگ آهن در این ماه ۴۶.۰۷ میلیون تن بوده است که هنوز از ۵۱.۸ میلیون ماه ژوئن بسیار کمتر است، اما نسبت به ۴۵.۴ میلیون تن ماه آگوست ۲۰۱۹ افزایش را نشان میدهد.

افزایش صادرات به چین همزمان با کاهش ۱۱ درصدی واردات سنگ آهن از ماه ژوئن بود. اطلاعات اداره گمرک چین در ماه آگوست نشان داد که در ماه گذشته ۱۰۰.۳۶ میلیون تن سنگ آهن وارد شده است. این میزان نسبت به ۱۱۲.۶۵ میلیون تن ماه جولای کاهش داشت اما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۸٪ افزایش را نشان داد.

آنچه که برخی از تحلیلگران را نگران کرده بود ، سقوط ۱۷ درصدی ماه ژوئیه بود در حالی که واردات در همان زمان به ۱۱۲ میلیون تن رسیده بود.

افراد کمی در صنعت سنگ آهن فکر می کنند که آیا این حجم کاهش نشان از انتقام جویی چینی ها علیه استرالیا به طریقی که چین تعرفه های بالایی را برای صادرات جو استرالیا وضع کرده بود، است یا خیر.

بر اساس اعلام ماهانه اداره بنادر Pilbara، حمل سنگ آهن استرالیا از مرکز بندر Hedland به چین در ماه جولای با ۱۷.۵ درصد کاهش به ۳۸.۱ میلیون تن رسید.

آنچه باعث جالب تر شدن وضعیت ماه جولای شد این واقعیت بود که واردات سنگ آهن چین در ماه جولای تقریباً یک چهارم افزایش یافت و به بالاترین سطح خود  رسید. واردات سنگ آهن در ماه ژوئیه با وجود کارخانه های تولید فولاد به بالاترین سطح خود یعنی ۱۱۲.۶۵ میلیون تن رسید.

واردات ماه جولای نسبت به ماه ژوئن و ژوئیه سال گذشته به ترتیب ۱۰.۸٪ و ۲۴٪ افزایش داشت و به ترتیب به ۱۰۱.۶۸ میلیون تن و ۹۱.۲ میلیون تن رسید. در نتیجه، واردات چین برای هفت ماه اول سال ۱۱.۸٪ جهش داشت و به ۶۵۹ میلیون تن رسید.

عناوین برگزیده