تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۳۰۶۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برزیل پاسخگوی تقاضای صادرات سنگ آهن

می متالز - مقامات برزیلی می گویند وقتی ظرفیت این کشور با ادامه روند تقاضای سنگ آهن چین برابری میکند، جایی برای ترس وجود ندارد. هفته گذشته قیمت سنگ آهن به بالاترین سطح خود در شش و نیم سال گذشته رسید، زیرا چین نسبت به یک دهه پیش بالاترین سطع فعالیت در بخش ساخت و ساز و تولید را تجربه کرده است. در سه ماه گذشته واردات سنگ آهن چین ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
برزیل پاسخگوی تقاضای صادرات سنگ آهن

به گزارش می متالز، Alexandre Vidigal فعال حوزه زمین شناسی، معدن و تبدیل مواد معدنی برزیل در این خصوص گفت: ما شاهد یک سناریوی بهبودی هستیم که در حال حاضر برای بازار برزیل کاملاً مطلوب است.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، شرکت های معدنکاری برزیل به ارزش تولید ۳۹ میلیارد دلار رسیدند که ۹ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال بود.

صادرات سنگ آهن برزیل که ۵۹ درصد تولید مواد معدنی این کشور را نشان می دهد در سه ماهه دوم سال بالغ بر ۵ میلیارد دلار، ۶ درصد بالاتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بوده است اما نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است. کل صادرات این کشور ۷۶ میلیون تن بوده است که ۸ درصد بالاتر از کل میزان ثبت شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ است اما نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته ۳٪ کاهش داشته است.

غول معدنکاری برزیل Vale در حال بازگشت به فعالیت های خود با ظرفیت قبل از همه گیری ویروس کرونا است، زیرا صادرات در ماه جولای به ۳۳.۴ میلیون تن رسیده است و تقریباً ۶۰ ٪ نسبت به ماه می افزایش داشته است.

Vidigal گفت: اینها واقعیت هایی است که نشان میدهد این بخش تمایل به بهبودی دارد و این درک ما را تقویت می کند که صنایع معدنی ممکن است نقشی برجسته تری در بهبود اقتصادی این کشور داشته باشد.

گروه صنعتی IBRAM پیش بینی کرده است که این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱۰ میلیون تن صادرات خواهد داشت  که کمتر از ۳۴۰ میلیون تن صادر شده در سال ۲۰۱۹ است.

Cinthia de Paiva Rodrigues، مدیر تحقیق و توسعه در IBRAM، در آخر به عوامل تاثیرگذار در تولید اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۲۰، علاوه بر شیوع بیماری همه گیر کویید-۱۹، باران های شدید در ابتدای سال و تنظیمات عملیاتی شرکت های معدنی برای دیدار با قطعنامه های مربوط به سدها، به تولید ضربه زدند.

عناوین برگزیده