تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۳۰۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک هزار و ۷۰۳ واحد گیلان تسهیلات رفع موانع تولید دریافت کردند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تاکنون به یک هزار و ۷۰۳ واحد بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، تسهیلاتی بیش از هزار ۵۹۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.
یک هزار و ۷۰۳ واحد گیلان تسهیلات رفع موانع تولید دریافت کردند

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رشت افزود: باید سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه به واحدهای دارای نیاز مبرم  برای خروج از بحران و ادامه تولید فراهم شود  تا با پشتیبانی همه مدیران اجرایی دست اندرکار آنها را در جهت جهش تولید پایدار و چرخه تولید پویا تر از گذشته حمایت نماییم.

وی همچنین  به کسب رتبه سوم گیلان در  کشور در تعداد پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید به واحدهای تولیدی  اشاره و بیان کرد: تاکنون به یک هزار و  ۷۰۳ واحد بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، تسهیلاتی بیش از هزار ۵۹۱ میلیارد تومان پرداخت شده است. 

دلق پوش با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی در جریان ویروس کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه که باعث بروز مشکلات اقتصادی بر واحدهای صنعتی شده اظهار داشت: با توجه به کاهش ظرفیت برخی واحدهای تولیدی و مشکلات فروش و تامین مواد اولیه در این برهه حساس اقتصادی جامعه، در خصوص دریافت مالیات از واحدهای صنعتی تقاضای مساعدت و همکاری دو سویه از امور مالیاتی را داریم تا  طرفین به اهداف خود دست یابند.

در این جلسه  مشکلات چهار  واحد صنعتی که اغلب مشکلات زیرساختی داشتند مورد بررسی اعضای کارگروه قرار گرفت و راهکارهای مناسب برای آنها ارایه شد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده ِ بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به چرخه تولید و افزایش ظرفیت گیلان از جمله اهداف راهبرد اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که در همین راستا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف پیش بینی می شود ۱۱۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی استان تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

گیلان حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است.

عناوین برگزیده