تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۵۵۱۳۹
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد:

راه اندازی بزرگترین مرکز تخصصی نوآوری زمین شناسی در تهران تا ۲ ماه آینده/ راه اندازی شعبه های نوآوری در سایر شهرها؛ به زودی

می متالز - رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی بزرگترین مرکز تخصصی نوآوری زمین شناسی و اکتشافات معدنی در کشور تا ۲ ماه آینده در شهر تهران خبر داد.
راه اندازی بزرگترین مرکز تخصصی نوآوری زمین شناسی در تهران تا ۲ ماه آینده/ راه اندازی شعبه های نوآوری در سایر شهرها؛ به زودی

به گزارش می متالز، اسماعیل قادری‌فر در مراسم حمایت و راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ضمن بیان این مطلب گفت: تسهیل‌گری برای کسب‌وکارهای نوآور، خلاق و دانش‌بنیان در حوزه زمین‌شناسی، محور اصلی راه‌اندازی این مرکز نوآوری است.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان تسهیل گر بخش فناوری و نوآوری کشور با ایجاد زیست‌بوم نوآوری تلاش کرده است این مهم را در بخش‌های گوناگون کشور از جمله حوزه زمین شناسی و معدن ایجاد کند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نسل اول مراکز استارتاپی ایجاد شده در کشور مربوط به سال های ۹۲ و ۹۳ بر فناوری های اطلاعات و حوزه آی تی متمرکز بود.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ و ۹۶، شاهد شکل گیری و فعالیت مراکز نوآوری تخصصی و شتاب دهنده های تخصصی در کسب و کارهای کشور بوده ایم که این نوید را می دهد که در حوزه نوآورانه هم می توانیم گام های جدی برداریم.

 قادری فر با اشاره اقدامات نوآورانه صورت گرفته در کشور در حوزه های گوناگون فنی همچون زیست بوم، لیزر با حضور شرکت های دانش بنیان و مراکر نوآوری، گفت: اقدامات نوآورانه، زمینه لازم برای بهره گیری مطلوب از دانش انباشته در دانشگاه های سراسر کشور برای توسعه کسب و کار را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تاسیس مرکز نوآوری، این بستر را فراهم کرده تا روح نوآوری را در این حوزه رقم خورده و انشاءالله شاهد تاثیر آن بر ایجاد کسب و کارهای جدید و شکوفایی چنین فعالیت هایی و در نهایت توسعه اقتصاد کلان کشور باشیم.

راه اندازی شعبه های نوآوری در سایر شهرها؛ به زودی

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در حوزه زمین‌شناسی از یکسال و نیم گذشته اقدام شد، گفت: با توجه به تراکم شرکت‌های دانش بنیان در تهران، تصمیم بر این شد که نخستین مرکز نوآوری در حوزه یاد شده در این شهر شکل بگیرد.

وی افزود: تلاش می شود این مرکز پیش از پایان سال افتتاح شود و پس از آن، شاهد رویدادهای تخصصی باشیم و تیم های تخصصی مستقر شوند و به کسب و کار بپردازند. شعبه های دیگر مراکز نوآوری در حوزه زمین‌شناسی نیز به زودی در مشهد و شهرهای دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

قادری‌فر با اشاره به فرصت های کسب و کار بی نظیر در عرصه‌های زمین‌شناسی عنوان کرد: در بخش های مختلف این حوزه، فرصت‌های نوآورانه‌ فراوانی است که مرکز نوآوری با حضور بخش خصوصی و راهبرهایی که بلد راه هستند، می توان زمینه را برای ایجاد فضاهای کسب و کار جدید در حوزه فناوری‌های زمین‌شناسی فراهم خواهد ساخت.

وی ادامه داد: با ایجاد این کسب و کارها، بدون شک زمینه های مناسبی برای اشتغال جوانان این حوزه فراهم خواهد شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده