تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۶۲۸۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وزیر کار از موافقت هیات وزیران با تهاتر بدهی های هپکو خبر داد/ کارگران هپکو چشم انتظار عمل!

می متالز - شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از موافقت هیات وزیران با تهاتر بدهی های هپکو با مطالبات تأمین اجتماعی از دولت خبر داد.
وزیر کار از موافقت هیات وزیران با تهاتر بدهی های هپکو خبر داد/ کارگران هپکو چشم انتظار عمل!

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حساب توییتری خود از موافقت هیات وزیران با تهاتر بدهی های شرکت هپکو در نشست امروز دولت خبر داد.

شریعتمداری در این رابطه نوشت: «به لطف خدا تهاتر بدهی هپکو به بانک ها با بدهی دولت به تأمین اجتماعی امروز در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید، که برای اجرا به بانک های عامل ابلاغ می شود. به این ترتیب با همکاری وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه مساله تهاتر بدهی هپکو حل شد.»

طبق گفته مسوولین در جلسان اخیر که برای این منظور برگزار شده بود با استفاده از مجوز‌های قانونی موجود در بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۹ بدهی‌های بانکی هپکو با مطالبات سازمان تامین اجتماعی(سهامدار عمده) از دولت تهاتر می شود.

شرکت هپکو اراک در تیرماه سال جاری بر اساس مصوبه هیئت وزیران به منظور رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد اما بدهی انباشته سنگین بیش از ۱۲۰۰ میلیاردی این شرکت طی سال های اخیر به دلیل سوء مدیریت ها بعنوان مانعی بزرگ در مسیر بازگشت هپکو به تولید قرار گرفته و به گفته مدیران و فعالان کارگری عملیات های مرتبط بانکی و بازرگانی این شرکت را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است، مشکلی که جز با حمایت دولت رفع نخواهد شد.

در صورتی که این مهم همچون وعده های دیگری که طی سالیان گذشته برای احیای هپکو داده شده است فقط در حد حرف و شعار باقی نماند و عملیاتی شود می توان گفت مانع بزرگی از مسیر رونق تولید در هپکو کنار زده خواهد شد هر چند مرتفع کردن برخی مشکلات ریز و درشت دیگری که هدکو با آنها دست و پنجه نرم می کند کماکان نیازمند حمایت های ویژه دولت و دستگاه های مختلف است.

به نظر می رسد اقدام قاطع دستگاه قضایی در حسابرسی ویژه از فرآیند واگذاری های غیراصولی هپکو و دوره های مختلف مدیریتی در این شرکت نیز می تواند پشت پرده بحران هایی که چندسالی است گریبان بزرگترین تولید کننده تجهیزات سنگین خاورمیانه در سال های اخیر را گرفته است روشن کند و بخش عمده ای از سرمایه های به تاراج رفته را به این شرکت بازگرداند.

اما کارگران هپکو طی سال های اخیر با پشت سر گذاشتن تجربیاتی تلخ و روزهایی سخت تمام توان برای احیای هپکو به کار گرفته و بازگشت رونق به این واحد صنعتی را در رأس مطالبات خود قرار داده اند حالا از وعده ها خسته اند و این بار چشم به همت مسوولین برای عمل دوخته اند.

عناوین برگزیده