تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۱۶۲۹۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در روستا‌های اشکذر

می متالز - فرماندار اشکذر گفت: صنایع آلاینده از جمله واحد‌های تولید کاشی و سرامیک و کارخانه‌های ذوب فولاد در روستاها اجازه استقرار نخواهند یافت.
ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در روستا‌های اشکذر

به گزارش می متالز، هادی هادی نسب، فرماندار اشکذر در دیدار با اعضای شورای بخش مرکزی این شهرستان گفت: صنایع آلاینده از جمله واحد‌های تولید کاشی و سرامیک و کارخانه‌های ذوب فولاد، اجازه استقرار نخواهند یافت و انتظار می‌رود شورا‌های شهر و روستا به صورت جدی از این رویه حمایت کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: بررسی نحوه گسترش گردشگری پایدار روستایی، تأمین خدمات و امکانات و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای بازدید و اقامت گردشگران امری ضروری است.

او افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید با دوری از ورود به مسائل حاشیه‌ای و با یک برنامه ریزی مدون برای ادامه توسعه و پیشرفت متوازن در سطح شهرستان تلاش کنند.

هادی‌نسب در این دیدار با بیان اینکه یکی از وظایف شورای بخش نظارت بر عملکرد شورا‌های روستا‌ها به منظور رعایت وظایف قانونی است، خاطرنشان کرد: شورا‌ها باید ضمن بالا بردن سطح مطالبه گری، آن را به صورت مکتوب ارائه کنند تا قابلیت پیگیری و مستندسازی داشته باشد.

او در ادامه توسعه گردشگری در روستا‌هایی که دارای بافت با ارزش تاریخی و معماری بوم گرا هستند را یکی از راه‌های توسعه پایدار روستا‌های بخش مرکزی دانست و افزود: بررسی نحوه گسترش گردشگری پایدار روستایی، تأمین خدمات و امکانات، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای بازدید و اقامت گردشگران امری ضروری است.

عناوین برگزیده