تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۴۶۳
کد خبر: ۳۰۴۶۳
سرویس خبر : انرژی
در دوره آموزشی «ممیزی عملکرد HSEE شرکت‌های تابع ایمیدرو» مطرح شد

توجه ویژه‌ به بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی

می متالز - دوره آموزشی «ممیزی عملکرد HSEE شرکت‌های تابع ایمیدرو» با حضور مدیران HSEE این شرکت‌ها و ممیزان، دوشنبه هفته گذشته برگزار شد.
توجه ویژه‌ به بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی

به گزارش می متالز، امیر ولدخانی، مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی ایمیدرو با بیان اینکه هدف برگزاری دوره آموزشی«ممیزی عملکرد HSEE شرکت‌های تابع ایمیدرو»، ایجاد زبان مشترک برای انجام ممیزی با کیفیت یکسان از فروردین ۹۸ است، اظهار کرد: از برنامه‌های این دوره آموزشی، سخنرانی محمد پویان، مشاور کیفیت ایمیدرو درباره اخلاق و روش ممیزی بود.
وی افزود: در ادامه دوره، فرمت و روش‌های ممیزی با همه شرکت‌کنندگان کنترل شد و روش‌های تکمیل فرم و ابهام‌های موجود برای ایجاد برداشت یکسان از نحوه پر کردن فرم‌ها مورد بحث قرار گرفت. در پایان، پیشنهادهای بهبود اصلاح از شرکت‌کنندگان دریافت شد.
ولدخانی گفت: در هفته آینده، برنامه ممیزی نهایی شده و فرمت آن برای همه مدیران واحدهای تابع ارسال می‌شود تا برای ممیزی سال آینده آماده شوند.
وی ادامه داد: برای برنامه ممیزی آتی، مدیریت سبز در فرمت اضافه شد. در این برنامه، توجه ویژه‌ای به مسائل بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی و مدیریت محیط‌زیست خواهیم داشت.
مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی ایمیدرو تصریح کرد: پیش از برگزاری این دوره، با واحدهایی که در ممیزی قبلی، امتیازهای کمی دریافت کرده بودند جلسات تخصصی را برگزار و برنامه‌های آنها را بررسی کردیم تا شرایط لازم را کسب کنند. خوشبختانه این واحدها برای رعایت الزامات قانونی و سازمانی، تلاش زیادی کردند.
وی ادامه داد: همچنین بازدیدها نشان داد که واحدهای دیگر نیز اقدامات مناسبی برای ارتقای HSEE انجام داده‌اند.
ولدخانی بیان کرد: انتظار داریم در سال جاری، با بهبود عملکرد بخش‌های مرتبط با زیرساخت‌های HSEE و برطرف شدن مشکلات، از سال آینده ممیزی با کیفیت بالاتری برگزار کنیم. وی افزود: در صورت رفع نشدن مشکلات واحدها، ممیزی با روند فعلی ادامه می‌یابد. به گفته مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی ایمیدرو، برای نخستین بار، در برنامه پویینتر مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، بهبود عملکرد ممیزی در سال ۹۸ دیده شده که بنای آن، اجرای برنامه ممیزی ما است. ولدخانی با بیان اینکه فرم ممیزی HSEE، ۲۷ بخش دارد، گفت: این بخش‌ها شامل بخش‌های ساختاری HSEE، زیرساخت‌های اولیه (آتش‌نشانی، آمبولانس و...)، مسائل تخصصی نظیر مدیریت ریسک، اقدامات کنترلی، کنترل عملیات، برنامه‌های زیست‌محیطی (پسماند، مدیریت سبز و...) و نیز بهداشت (تاسیسات بهداشتی و طب کار) است.
وی افزود: در بخش اقتصادی، عملکرد شاخص‌های مهم همچون حوادث منجر به فوت، آلایندگی و... بررسی و امتیازات ویژه کاهشی یا افزایشی مطرح می‌شود. بر اساس این فرم، بیشترین امتیازات موجود (مجموع امتیازات تشویقی و ۴۵۰ امتیاز ممیزی) ۵۰۰ امتیاز است.

 

ممیزی ۴۲ شرکت

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی ایمیدرو با اشاره به حضور ۴۲ شرکت در برنامه ممیزی سال ۹۸ خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها مشتمل بر شرکت‌های فولاد استانی، سنگ‌آهن (سیرجان، چادر ملو، گل‌گهر، جلال‌آباد، فلات مرکزی و سنگان)، سرب و روی (نخلک، مهدی‌آباد و انگوران)، زغال‌سنگ (خمرود، ۲ پیمانکار طبس، البرز مرکزی و گلندرود)، مناطق ویژه اقتصادی (خلیج فارس، پارسیان و لامرد)، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و الکترود گرافیتی، ممیزی خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین، شرکت‌های نفلین سینیت سراب، آنتیموان سفیدآبه، سرب و روی (نخلک، مهدی‌آباد و انگوران)، فرم کروم سبزوار، فسفات اسفوردی، تیتانیوم کهنوج، آلومینیوم جنوب، پتاس خور و بیابانک، طلای موته، پیربکران و کک‌سازی زرند از دیگر شرکت‌های مورد ممیزی در سال آینده خواهند بود. بنا به این گزارش، سومین برنامه ممیزی عملکرد HSEE مدیران واحدهای تابع ایمیدرو از ۲۵ فروردین شروع و تا پایان تیر ۹۸ انجام می‌شود. پس از بررسی واحدها در ماه‌های مرداد و شهریور، از واحدهای با عملکرد خوب به بالا طی همایشی در مهر ۹۸ تقدیر خواهد شد.

عناوین برگزیده